March 1, 2001
Hej!
Jag bor hos en vän som har comhem 0,5 (tjohoo..:)) och har flyttat hit min dator och så. Häromdagen investerade jag 120 kr i en 10 meter lång nätverkskabel.
Men nu till problemet, hur kommer d sig att att jag bara får "begränsad eller ingen anslutning" när jag kopplar in mig på adsl-modemet.
Modemet heter Prestige 600 series och min dator är en vanlig windows xp burk där internet funkat fin fint innan då jag bara kopplat in mig på valfritt modem.
Jag har testat att koppla in min burk på de 4 olika portarna men ingen funkar. Dock indikerar både mitt nätverkskort (nvidia integrerad) och modemet att något är anslutet.
Har testad med att att reparera anslutningen i xp och att köra komma igång med internetguiden. Jag är mycket fundersam på vad som kan ligga bakom problemen och framförallt är det inge kul utan internet 🙂
Hjääälp
//visse
March 19, 2003
Har comhem ADSL?
Hur som helst.
Jag tror i ditt fall att du/ni/ägaren endast får En tilldelat ip adress från leverantören "comhem".
Så att försöka ansluta mera datorer resulterar i att du inte får någon ip.
"begränsad ip 169.bla.bla.bla" har du nu.
Stoppa i ett extra nätverkskort i din kompis dator som har nät och välja att den ska dela ut internetanslutning.
Så tilldelar din kompis dator din dator en ip i stil med 192.168.0.1
1 Guest(s)