March 9, 2005
Jag hade tänkt mej att dela ut min internet anslutnig det är med vanligt modem... JAg har köpt en Bredbands routor En 3com officoncet 54mbit
En dator med trådlöst nätverkskort och 2 som är kopplad vi kabel till routorn. Den med trådlöst är den som har modemet och ska dela ut anslutnigen. Problemet är att det inte funakar allas. Har gjort det förut men då hade jag bara 2 datorer med en korsad kabel mellan. Nätverkt funkar annars felfritt. har testat att köra nån guide som finns i xp gjorde det förra gången. Alla datorerna har xp.
March 9, 2005
Imlal wrote: Högerklicka på modem uppkopplingen och välj dela ut. Välj att dela ut via det trådlösa nätverkskortet, kom i håg att stänga av routerfunktionen i routern. Sedan skall det bara vara för övriga datorer i nätverket att välja att de skall få IP automatiskt.
När du säger att jag ska stänga av routor funktionen... E det samma sak som disabel dchp server ??? KOmmer inte ihåg om det var exkat dchp men nåt liknade
March 9, 2005
chippen wrote: prova ha så lite nätverkssladdar inkopplade som möjligt, när jag gjorde detta så var jag tvungen att ta ut alla sladdar inkl sladden från routern och sedan dela ut och sedan stoppa in slddarna igen... fråga mig inte varför, men det funkade...
kej ska testa 😀 FAst det låter jävligt udda 😀
2 Guest(s)