December 14, 2002
Jag har telia ADSL och ett USB modem jag använder en dator som "router" alltså jag delar internet anslutningen med dom andra datorerna i nätverket. Men jag har ett problem: Jag kan inte använda en vissa program över internet tillexempel Direct Connect och att spela spel är helt omöjligt. Jag kan bara spela spel och använda program på datorn som har telia ADSL USB modem i sig.
Nån som vet hur man gör för att få det att funka på dom andra datorerna???
🙁 🙁 🙁 🙁
May 9, 2001
Detta gäller när man har en separat router men principen är ungefär samma.
December 14, 2002
rsastin wrote: Detta gäller när man har en separat router men principen är ungefär samma.
Jag fattar ingenting från den guiden!!! 🙁
May 9, 2001
Den är ju rätt beskrivande. Jag tycker den var lätt att förstå.
Men det skiljer sig ganska mycket eftersom du kör Internetdelning på en dator.
På den datorn som delar ut internet så får du på något sätt öppna port 412 och hänvisa den till den andra datorn och på den andra datorn så får man ställa in lite saker i DC.
Man kör typ Force to use IP eller vad det står och hänvisar till det IP som Internetdatorn har ut mot internet.
December 14, 2002
rsastin wrote: Den är ju rätt beskrivande. Jag tycker den var lätt att förstå.
Men det skiljer sig ganska mycket eftersom du kör Internetdelning på en dator.
På den datorn som delar ut internet så får du på något sätt öppna port 412 och hänvisa den till den andra datorn och på den andra datorn så får man ställa in lite saker i DC.
Man kör typ Force to use IP eller vad det står och hänvisar till det IP som Internetdatorn har ut mot internet.
Har du någon aning om hur man gör??
1 Guest(s)