May 1, 2002
May 22, 2001
djdannedj wrote: Jag har ett stort problem. Det är så att jag delar en koppartråd med tolv andra detta gör att jag inte kan få adsl.. Hur ska jag göra för att Skanova ska dra nya? Någon som kan tipsa?
P.S jag får inte adsl genom skanovas utrustning...
Tack!!!
antar att du sitter på en så kallad "bärfrekvens".... den plockar skanova inte bort bara sådär... Skanovas avtal med telia innebär att dom fixar en lina för telefoni på det smidigaste/mest ekonomiska sättet... Det finns ingen adsl-garanti så att säga. Allt som telia förbinder sig att leverera är telefoni(, och stöd för telefoni i kopparnätet)....
Dock om du nu sitter med en bärfrekvens så kan du få den utbytt så du kan köra med isdn.... det är inget adsl, men fan så mycke bättre än modem.
May 1, 2002
May 1, 2002
Men jag stör mig på en sak. Jag ringde Telia och frågade om dom kunde fixxa så jag fick en egen kopparlina... Då säger dom att min bredbandsleverantör kan fixxa detta lägga in beställningar om sånt.. Så jag kontaktar min bredbandsleverantör Hemmanet. Men dom säger att dom inte kan påverka det...
Om det hade varit med Telia bredband hade det gått då? Av den infon jag har fått hittils så skulle det inte vara några problem för dom att dra nya ledningar OM det hade gällt Telia bredband... Fy fan
1 Guest(s)