Delade mappar i Vista 64 och Vista 32|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Delade mappar i Vista 64 och Vista 32
Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
Member Since:
June 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 1, 2007 - 12:14 am
sp_Permalink sp_Print

Jag undrar om någon vet om dessa två plattformar kan hantera delade mappar med varandra?
Hur jag än gör så kommer inte inte åt det som är utdelat.
Situationen ser ut såhär. Jag har en stationär (Vista 64) som går som filserver och speldator. Och jag har en bärbar (Vista 32) som går som surfdator åt tjejen och HTPC.
Jag har krånglat med detta gansak många timmar. Jag blev till slut så förbannad så att jag inaktiverade brandväggarna helt. Men inte ens detta hjälpte.
Någon som har tips?

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Avatar
Templar-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
Member Since:
March 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1128091
April 1, 2007 - 5:30 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har också jättemysko problem, kör en xp home och en vista 32bit.
xp home kan bara komma åt dom delade mapparna på den externa hddn på vista-datorn. Har inte undersökt det närmare dock...
Hoppas det löser sig för dig, och att jag kanske kan ha användning för lösningen 😛

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
Member Since:
June 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1128141
April 1, 2007 - 9:22 am
sp_Permalink sp_Print

Jag körde med en crackad version tidigare på den stationära. Det var en 32 bitars version och då funkade det. Men nu har jag 2 st lagliga versioner men den ena är 64 bitars och den andra är 32 bitar nu funkar inget...

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Kriller
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 224
Member Since:
May 19, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1128155
April 1, 2007 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kör Vista 64 Ulitmate och har inga problem med detdär.

Men testa att ändra följande:

Control Panel -> System and Maintenance -> Administrative Tools -> Local Security Policy -> Local Policies -> Network security: LAN Manager authentication level till "Send LM & NTLM responses".

Detta underlättade för mig med mina nätverksenheter, kanske är värt att testa för dig med.

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
Member Since:
June 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1128910
April 5, 2007 - 5:01 am
sp_Permalink sp_Print

Nu fick jag det att funka.

Det går inte att köra med ip nummer när man skulle mappa från den andra maskinen om man använder Vista maskiner.
I WinXP gjorde jag alltid som så att jag delade ut mina mappar på en dator sen gick jag in via ip från en annan och sen anslöt jag mapparna. Men nu är man tvungen att köra med datornamnet

Nu funkar allt bra igen, tack för tipsen killar.

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 66
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL