November 4, 2001
Hur delar man internet? Jag har en dator som är uppkopplad med telias ADSL via ett USB modem. Har ett nätverk med en annan dator, via två nätverkskort och en korsad nätverkskabel. Jag undrar hur ställer jag in nätverket ifall jag vill surfa på båda datorerna? Kör med TCP/IP protokoll.
Tack
//chrippaz.
October 7, 2002
OS kan vara intressant information i sammanhanget...
I alla fall i Windows 98SE finns internetdelning att använda. Måste dock installeras "extra" från skivan. Motsvarande finns i XP har jag ganska säkert för mig. W2k, NT vet jag inte. Linux -> sök efter howto på nätet, men jag tror inte du kör Linux (då hade du nog redan hittat det alternativt frågat annorlunda...)
Windows 98, Windows 95 - extraprogram är nödvändigt.
De OS jag skrivit gäller den dator som delar ut internetdelningen - dvs om din uppkopplade dator är ny och den andra en gammal P200 med Windows 95 så kommer det fungera. Dock inte tvärtom!
Kör du Windows, sök efter internetdelning i hjälpen!
April 1, 2001
PHaT chrippaz wrote: Hur aktiverar man denna funktion i Windows 2000? "Allow other network users to connect throught this computer´s Internet connection" i guiden gör ni det i XP och det alternativet finns inte i w2k.
I Windows 2000 gör man det under fliken sharing i egenskaperna för anslutningen.
1 Guest(s)