March 22, 2003
Japp, sitter här med min RT311 från netgear med uppdaterad firmware. Vill kunna ha voice och video&voice via msn. Läst på 400 olika forum på vilka portar man ska öppna för att få det att funka, så jag beslutade att öppna alla. Inta fan funkade det för d, och nu är jag otrolig irriterad då jag sett många andra ha samma problem. Så jag undrar om ngn med samma/liknande router, som lyckats lösa problemet, kan berätta för mig, steg för steg vad jag måste göra för att få msn;s heftiga features att fungera.
mvh
meSos
September 28, 2002
May 9, 2001
Windows/MSN Messenger:
Utgående TCP 1863 (För MSN tjänsten)
Utgående/Inkommande TCP 6891 - 6900 (Filöverföring)
Utgående TCP 6901. Utgående/Inkommande UDP 6901 (Röstkonversation)
Källa:
http://support.microsoft.com/?.....bid=278887
http://messenger.msn.com/suppo.....rewall.asp
May 9, 2001
Har hört att DMZ är inget att "rekomendera". Det är ju ungefär som att köra utan router.
Ungefär som att koppla in datorn direkt till internet, vilket inte jag vill. Då förlorar ju routern sin funktion i princip.
Tycker det är skönt att min router "filtrerar" den mesta skiten. Jag har mer kontroll över trafiken till och från min dator.
April 1, 2003
rsastin wrote: Har hört att DMZ är inget att "rekomendera". Det är ju ungefär som att köra utan router.
Ungefär som att koppla in datorn direkt till internet, vilket inte jag vill.
Tycker det är skönt att min router "filtrerar" den mesta skiten.
Jag har mer kontroll över trafiken till och från min dator.
det är så sant...men jag tror att det är enda lösningen på att kunna använda msn till 100% jag testade också att öppna olika portar o så..men det funkade ändå inte...
May 9, 2001
Start --> Settings --> Network Connections
Dubbelklicka på din nätverksanslutning.
Klicka på Properties.
Gå till Advanced fliken och ta bort bocken som finns i rutan Internet Connection Firewall.
Rätt lätt att skriva den guiden. Dock så vet jag inte om man gör på samma sätt i Home Edition.
Ska vi se hur det blir på svenska. Gör en grov översättning.
Start --> Inställningar --> Nätverksanslutningar
Dubbelklicka på din nätverksanslutning. Hos mig finns det bara en sådan. Local Area Network står det.
Klicka på Egenskaper
Gå till Avancerat fliken och ta bort bocken som finns i Internet Anslutning Brandvägg
March 24, 2003
March 24, 2003
1 Guest(s)