January 14, 2002
tänkte det vore kul att få höra om alla misslyckade LAN här.
mitt mest misslyckade var hos en polare och vi var 6 st (+ typ 5 till som inte hade datorer) för det första så gick säkringen 2 gånger (typ vid 02:00-05:00 tiden) och för det andra så var det typ 10 grader där inne så sova fick man typ inte göra (skakade aldeles för mycket :bash: jobbigt
December 19, 2000
Det värsta som kan hända (och självklart har det hänt mig...) är att man behöver installera om, och sedan upptäcker att man inte har drivrutiner med sig... men man lär sig utav sina misstag
Redigering: den drivrutin jag menade var en till scsi kortet så att jag kunde använda cdromen efter en formatering.
Epox 8kha+,Amd xp 2k+ @ 2.2+,Taisol co Delta,Adaptec 2100s/2940 U2W SCSIraid,IBM 9,1 Gb 10k rpm,2*Quantum atlas 18.1 Gb hd´s raid 0 (W2K),512 ram,GF3 Ti 500,Plextor 40x(scsi),+ 4 ide hds 180 Gb,LIVE!,Chieftech dragon black bigtower,15" TF
[ Detta Inlägg ändrades av: Magellan den 2002-01-19 00:59 ]
September 9, 2001
mest misslyckade lan jag varit på, the project'01, ingen stämning, tråkigt (cs) folk där. den enda behållningen var en kompis högtalare, som dock blev tystade när cs-turnerningen skulle spelas.. =/ men sen hände det ju ingenting där heller, alla bara satt och spelade cs eller leechade (o.s.v.), inga roliga suprise compon eller nåt.. jäjä ska inte "klaga" mer..
June 17, 2001
On 2002-01-19 00:54, Magellan wrote:
Det värsta som kan hända (och självklart har det hänt mig...) är att man behöver installera om, och sedan upptäcker att man inte har drivrutiner med sig... men man lär sig utav sina misstagRedigering: den drivrutin jag menade var en till scsi kortet så att jag kunde använda cdromen efter en formatering.
Epox 8kha+,Amd xp 2k+ @ 2.2+,Taisol co Delta,Adaptec 2100s/2940 U2W SCSIraid,IBM 9,1 Gb 10k rpm,2*Quantum atlas 18.1 Gb hd´s raid 0 (W2K),512 ram,GF3 Ti 500,Plextor 40x(scsi),+ 4 ide hds 180 Gb,LIVE!,Chieftech dragon black bigtower,15" TF[ Detta Inlägg ändrades av: Magellan den 2002-01-19 00:59 ]
Jag kommer ihåg på en nätning då du kom med din dator i delar i en ICAa påse
Dom första nätningarna jag var på där du var med, hade du ju alltid strul!
Och Mickeman också för den delen...
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
November 29, 2001
On 2002-01-21 20:11, ElSchorra wrote:
mest misslyckade lan jag varit på, the project'01, ingen stämning, tråkigt (cs) folk där. den enda behållningen var en kompis högtalare, som dock blev tystade när cs-turnerningen skulle spelas.. =/ men sen hände det ju ingenting där heller, alla bara satt och spelade cs eller leechade (o.s.v.), inga roliga suprise compon eller nåt.. jäjä ska inte "klaga" mer..
Jag hade rätt kul på The Project... Så illa var det inte.
September 2, 2001
Vårt förra lan blev lite komiskt, typ 3 timmar innnan vi skulle vara ute ur den lånade lokalen så stack jag och en annan hem , då var det typ 5 man kvar, och helt plötsligt gick larmet i skolan igång och de fick panik 😀
Sen kom securitas och gav dom 10 min att dra ut med datorer och att städa på .
January 14, 2002
On 2002-01-22 14:44, Chilinut wrote:
Vårt förra lan blev lite komiskt, typ 3 timmar innnan vi skulle vara ute ur den lånade lokalen så stack jag och en annan hem , då var det typ 5 man kvar, och helt plötsligt gick larmet i skolan igång och de fick panik 😀
Sen kom securitas och gav dom 10 min att dra ut med datorer och att städa på .
Låter kul 😛
August 7, 2001
On 2002-01-21 20:11, ElSchorra wrote:
mest misslyckade lan jag varit på, the project'01, ingen stämning, tråkigt (cs) folk där. den enda behållningen var en kompis högtalare, som dock blev tystade när cs-turnerningen skulle spelas.. =/ men sen hände det ju ingenting där heller, alla bara satt och spelade cs eller leechade (o.s.v.), inga roliga suprise compon eller nåt.. jäjä ska inte "klaga" mer.. 🙂
nej, det var för mycket csfolk som klagade när man spelade chippar. men suprisecompona var det inget fel *plockade hem alla*. hade det inte vart massa csbögar så hade det nog vart ett helt ok party..
August 8, 2001
På rcon förra året så körde en massa folk sina burkar från samma sladdosa, dumma nötter då det blir överbelastning när alla slanga ström från en om samma dosa.
Och när sista personen i kedjan starta så small det. 3st nätagg pajja, och 2 moderkort,
ena moderkortet hade ett sönderbränt hål stort som en enkrona i sig.
Det kan inte vara kul att bränna moderkort eller nätagg det första man gör.
August 22, 2005
On 2002-01-23 21:51, Zkeeter wrote:
On 2002-01-23 18:33, RoTe wrote:
Vad tusan är "nätning" för ord? Kan ni säga LAN?Håller med!!! DET HETER LAN!!!!!!
Öhhh. Nu ska jag vara lite old-skool och säga att det heter party. det är de här j**la 80-talisterna som döpt det till LAN!
September 24, 2001
Jag hade ett "hemma-LAN" med 12 pers.
Vi hade alla i samma kontakt.
De 3 första timmarna gick bra till strömen gick typ stup i kvarten.
Som tur var hände inget med datorerna men vi kopplade om till 4 olika kontakter (rum).
Men det var faktiskt RIKTIGT kul sa ALLA!
Min polare hade ett LAN i en 200 kvadrats lokal där typ 20 pers skulle komma. Men det blev bara 8 eftersom det var så jevla Oorganiserat och två datorer ville inte fungera över nätverket. FLOPP!!!
1 Guest(s)