Dissa BoStream..|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dissa BoStream..
BeeFCakE
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 24
Member Since:
May 15, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 21, 2003 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skickade precis följande meddelande till kundservice på BoStream...

----------------------------------------------------------------------------
Ville bara berätta att ni borde ändra i eran FAQ under Privat från:

Q: Vilka andra leverantörer erbjuder VDSL?
A: Inga andra vad vi känner till.

till,

Q: Vilka andra leverantörer erbjuder VDSL?
A: Bredbandsbolaget, men till ett mycket bättre pris...

Bara ett tips... =)
-----------------------------------------------------------------------------

Det kan de ha, de kräken... Jag blev ruskigt förbannad när de chockhöjde priserna... Jag är ganska nöjd med mig själv...hehe..

Nu vill de ha 600 bagis för att man ska säga upp tjänsten också...jag blir så trött på allt trams... Tack för att ni finns BBB...

oizo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 602
Member Since:
October 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
341004
May 21, 2003 - 9:06 am
sp_Permalink sp_Print

hehehe joo de va bra laugh
det jobbiga är att BBB's vdsl inte kommer i förorterna på ett bra tag och dom ska bara bygga ut till 400. 000 huhåll 🙁

MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
Member Since:
March 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
341015
May 21, 2003 - 9:27 am
sp_Permalink sp_Print

Bostream, Felia och de flesta andra kommer få svårt att hålla kvar kunderna med den prissättningen då BBB etablerat sig ordentligt. Jag kommer utan tvekan gå över till BBB om inte bostream höjer bandbredden ordentligt eller halverar kostaden.

Samster
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 226
Member Since:
January 31, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
341016
May 21, 2003 - 9:28 am
sp_Permalink sp_Print

Jag längtar tills vi i förorterna kan får BBB's VDSL!

En lång längtan som kommer att kännas som en evighet, om det nu blir så att dom kommer till mig!

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge... 🙁

Avatar
boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
Member Since:
June 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
341018
May 21, 2003 - 9:33 am
sp_Permalink sp_Print

tycker väl inte direkt att man ska dissa bostream utan mer hylla BBB för att de finns där och rör till allt med jämna mellanrum...
Det är skönt att veta att de finns där och visar vart skåpet ska stå varje gång det händer något...
VDSL, schysst LAN med stor tillgänglighet, telefoni... vi har nog mycket skoj att vänta från det företaget...

MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
Member Since:
March 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
341020
May 21, 2003 - 9:38 am
sp_Permalink sp_Print

Samster wrote: Jag längtar tills vi i förorterna kan får BBB's VDSL!

En lång längtan som kommer att kännas som en evighet, om det nu blir så att dom kommer till mig!

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge... 🙁

Jo, men BBB kommer även erbjuda en 10 mbits ADSL tjänst....

Samster
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 226
Member Since:
January 31, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
341043
May 21, 2003 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

Japps! jag läste något om det också!

Men det lär väl ta något år innan det kommer till mig! Bor ca 4 mil norr om Stockholm och det känns som om alla brebandsleverantörer har min ort som sista orten i sverige!

Nu kanske jag tar i, jag vet att det finns många många fler som inte har tillgång till ADSL ens en gång men ibland blir man så trött när man inte kan få BBBs tjänst. Som sagt snart är det verklighet.

BBB ska ha en stor eloge för sitt arbete. Dom kommer med all säkerhet att vara sveriges största bredbands leverantör så fort dom får fart på det hela.

Samster
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 226
Member Since:
January 31, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
341045
May 21, 2003 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

Japps! jag läste något om det också!

Men det lär väl ta något år innan det kommer till mig! Bor ca 4 mil norr om Stockholm och det känns som om alla brebandsleverantörer har min ort som sista orten i sverige!

Nu kanske jag tar i, jag vet att det finns många många fler som inte har tillgång till ADSL ens en gång men ibland blir man så trött när man inte kan få BBBs tjänst. Som sagt snart är det verklighet.

BBB ska ha en stor eloge för sitt arbete. Dom kommer med all säkerhet att vara sveriges största bredbands leverantör så fort dom får fart på det hela.

Samster
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 226
Member Since:
January 31, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
341048
May 21, 2003 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

sorry för dubbelinlägget!

Råkade dubbelklicka på knappen!

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
Member Since:
August 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
341065
May 21, 2003 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

Samster wrote: Jag längtar tills vi i förorterna kan får BBB's VDSL!

En lång längtan som kommer att kännas som en evighet, om det nu blir så att dom kommer till mig!

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge... 🙁

Ja, så länge Telia leker gud och inte släpper in andra aktörer i telestationerna så... 👿

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
Member Since:
July 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
341077
May 21, 2003 - 10:45 am
sp_Permalink sp_Print

Jag misstänker att BoStream sitter i händerna på Skanova.

BoStream köper de mesta av sina produkter från Skanova, inklusive bandbredd på stamnätet. Och Skanova kan säkerligen ta ordentligt betalt.

Jag misstänker att B2 installerar sin egna fiber i telestationen. På så sätt har B2 mindre löpande kostnader eftersom B2 har både bättre anpassad kostym samt plattform för TCP/IP.

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
Member Since:
December 22, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
341099
May 21, 2003 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

BeeFCakE wrote: Det kan de ha, de kräken... Jag blev ruskigt förbannad när de chockhöjde priserna... Jag är ganska nöjd med mig själv...hehe..

Nu vill de ha 600 bagis för att man ska säga upp tjänsten också...jag blir så trött på allt trams... Tack för att ni finns BBB...

När höjde dom priserna ? Måste varit ett bra tag sen, för här har de inte blivit någon höjning inte. Och inte på deras hemsida heller 😕 Varför vill dom ha 600:- av dig ? De är gratis och säga upp sig, sa dom till mig iallafall.
Jaja, de blir väl BBB i slutändan, men än så länge är jag helnöjd med Bostream.

oxygenial
Member
Medlem
Forum Posts: 2686
Member Since:
June 18, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
341109
May 21, 2003 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker det är dags att P&T (Post & Telestyrelsen) gör något ordentligt inom kort som tvingar Skanova till något kreativt.
Dom kanske borde kolla vad marknaden vill ha! Och inte låta en 60 årig tant sitta där och bestämma, samtidigt som hon undrar vad man skall med högre hastighet än 56kBit med!?!?

oizo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 602
Member Since:
October 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
341132
May 21, 2003 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

MoNsTeR wrote: [quote=Samster]Jag längtar tills vi i förorterna kan får BBB's VDSL!

En lång längtan som kommer att kännas som en evighet, om det nu blir så att dom kommer till mig!

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge... 🙁

Jo, men BBB kommer även erbjuda en 10 mbits ADSL tjänst....

adsl går bra till max 8Mbit 🙄

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
341136
May 21, 2003 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Dissa så mkt ni vill men placera tråden på rätt ställe från början.

*tråd flyttad*

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
Member Since:
May 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
341138
May 21, 2003 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Är ju Skanovas fel att BoStream tvingar höja priserna. Jag längtar tills BBB kommer ut till skogen där jag bor!

BeeFCakE
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 24
Member Since:
May 15, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
341144
May 21, 2003 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

[Iceboy wrote: ][quote=BeeFCakE]Det kan de ha, de kräken... Jag blev ruskigt förbannad när de chockhöjde priserna... Jag är ganska nöjd med mig själv...hehe..

Nu vill de ha 600 bagis för att man ska säga upp tjänsten också...jag blir så trött på allt trams... Tack för att ni finns BBB...

När höjde dom priserna ? Måste varit ett bra tag sen, för här har de inte blivit någon höjning inte. Och inte på deras hemsida heller 😕 Varför vill dom ha 600:- av dig ? De är gratis och säga upp sig, sa dom till mig iallafall.
Jaja, de blir väl BBB i slutändan, men än så länge är jag helnöjd med Bostream.

De höjde priserna för ett ganska bra tag sen, om jag inte minns fel så var det innan de erbjöd fler tjänster än det som nu kallas XStream... Jag skaffade det när det hette BoNet, då var de ganska mycket billigare..
Det är gratis att säga upp sig, men då tar det 4 månader...vill man säga upp sig med bara en månads varsel kostar det 600:-

Jag är inte heller så missnöjd med BoStream (inte så mkt som det kanske kan verka på mitt första inlägg...tog kanske i lite mkt... :)), det finns många som är sämre... Men, jag tycker att det är underligt att man ska behöva betala 395:-/månad för 2,5Mbit när BBB säljer 10Mbit för samma pris...det känns lite småkass att de ska göra det så svårt för folk som vill byta dock, det är så uppenbart att det bara är för att man inte ska orka och strunta i det...

MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
Member Since:
March 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
341153
May 21, 2003 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

oizo wrote: [quote=MoNsTeR][quote=Samster]Jag längtar tills vi i förorterna kan får BBB's VDSL!

En lång längtan som kommer att kännas som en evighet, om det nu blir så att dom kommer till mig!

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge... 🙁

Jo, men BBB kommer även erbjuda en 10 mbits ADSL tjänst....

adsl går bra till max 8Mbit 🙄

http://idg.se/ArticlePages/200305/20/20030520100913_CS/20030520100913_CS.dbp.asp

''Bredbandsbolaget har även en snabb adsl-tjänst i planerna. Med den ska du kunna få tio megabit per sekund om du bor inom 2,5 kilometers radie från telefonstationen. ''

De kan iof ha skrivit fel.. Varför skulle man annars använda sig av VDSL.

BeeFCakE
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 24
Member Since:
May 15, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
341160
May 21, 2003 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Är inte VDSL bara ett annat namn för snabbare ADSL? Rätta mig om jag har fel, men "standarden" heter väl bara DSL, prefixen är bara för att särskilja olika hastigheter?! Så man skulle lika gärna kunna kalla det för bamsesnabbDSL, vilket för övrigt ligger rätt bra i munnen... 😀 (prova att säga det...)

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
Member Since:
July 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
341169
May 21, 2003 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

BeeFCakE wrote: Jag är inte heller så missnöjd med BoStream (inte så mkt som det kanske kan verka på mitt första inlägg...tog kanske i lite mkt... :)), det finns många som är sämre... Men, jag tycker att det är underligt att man ska behöva betala 395:-/månad för 2,5Mbit när BBB säljer 10Mbit för samma pris...det känns lite småkass att de ska göra det så svårt för folk som vill byta dock, det är så uppenbart att det bara är för att man inte ska orka och strunta i det...

Jag är med på vad du menar. Men BoStream ligger i händerna på Skanova. Dvs. BoStream köper Skanovas infrastruktur medans B2 har byggt sin egna infrastruktur (iofs. sanning med modifikation eftersom B2 till största delen nyttjar banverkets fiber).

Eftersom Skanova dels har för stor kostym (kostnader) och dels kan göra som dom vill (monopolliknande situation) så blir priserna till BoStream därefter.

Dessutom kostar X-Stream 449:-/månad för nya kunder.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 78
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL