March 15, 2002
BeeFCakE wrote: Är inte VDSL bara ett annat namn för snabbare ADSL? Rätta mig om jag har fel, men "standarden" heter väl bara DSL, prefixen är bara för att särskilja olika hastigheter?! Så man skulle lika gärna kunna kalla det för bamsesnabbDSL, vilket för övrigt ligger rätt bra i munnen... 😀 (prova att säga det...)
VDSL använder sig av ett bredare frekvensområde än ADSL...
March 15, 2002
BeeFCakE wrote: Jag skickade precis följande meddelande till kundservice på BoStream...
----------------------------------------------------------------------------
Ville bara berätta att ni borde ändra i eran FAQ under Privat från:Q: Vilka andra leverantörer erbjuder VDSL?
A: Inga andra vad vi känner till.till,
Q: Vilka andra leverantörer erbjuder VDSL?
A: Bredbandsbolaget, men till ett mycket bättre pris...Bara ett tips... =)
-----------------------------------------------------------------------------Det kan de ha, de kräken... Jag blev ruskigt förbannad när de chockhöjde priserna... Jag är ganska nöjd med mig själv...hehe..
Nu vill de ha 600 bagis för att man ska säga upp tjänsten också...jag blir så trött på allt trams... Tack för att ni finns BBB...
Har du fått svar ännu?
July 2, 2001
Svizo wrote: Men om BBB kan, borde inte även Bostream kunna göra på samma sätt och ge oss användare samma prestanda?
Självklart kan dom det. Men i dagsläget jobbar dom inte med att själva beställa fiber, konfigurera routrar etc eftersom BoStream har en annan affärsmodell.
May 15, 2003
MoNsTeR wrote: [quote=BeeFCakE]Jag skickade precis följande meddelande till kundservice på BoStream...
----------------------------------------------------------------------------
Ville bara berätta att ni borde ändra i eran FAQ under Privat från:Q: Vilka andra leverantörer erbjuder VDSL?
A: Inga andra vad vi känner till.till,
Q: Vilka andra leverantörer erbjuder VDSL?
A: Bredbandsbolaget, men till ett mycket bättre pris...Bara ett tips... =)
-----------------------------------------------------------------------------Det kan de ha, de kräken... Jag blev ruskigt förbannad när de chockhöjde priserna... Jag är ganska nöjd med mig själv...hehe..
Nu vill de ha 600 bagis för att man ska säga upp tjänsten också...jag blir så trött på allt trams... Tack för att ni finns BBB...
Har du fått svar ännu?
Nej...förväntar mig nog inget heller... Men, har man lust kan man ju alltid kika i BoStreams FAQ då och då, om de ändrar...kanske inte till mitt förslag, men det kan ju inte stå som det står, tycker man...
länk till BoStreams FAQ:
http://www.bostream.se/page.php?xml=swe/pages/private/bostreamfaq.xml&adr=private&context=service_center#faq_63
Jag tvivlar ju på att ingen på BoStream "vet om" att BBB erbjuder tjänsten... 🙂
February 13, 2003
vi har inte fått isdn där jag bor än men vi kanske får adsl *host* *host* Jippi ... eller inte.
bbb hade inte varit helt fel och jag tror också att dom kommer att ta över marknaden tills skanova slutar ta betalt som jan o karlsson :P.
nåväl vi får väl se hur det slutar/börjar ...
July 27, 2002
Tjänsten får en kapacitet på tio megabit per sekund nedströms och nio megabit per sekund uppströms. Månadskostnaden är 399 kronor och anslutningsavgiften 1 995 kronor. Men för att du ska kunna ansluta dig krävs att din telefonstation ligger högst 750meter bort.
Bredbandsbolaget har även en snabb adsl-tjänst i planerna. Med den ska du kunna få tio megabit per sekund om du bor inom 2,5 kilometers radie från telefonstationen.
Nu blir jag förvirrad? är det så att ADSL-BBB.et har mindre upload än den som kräver 750 meter?
Jag bor 1.5 Km från telestationen, hur blir det då? :cy:
2 Guest(s)