January 12, 2003
Allt började med att jag ville öppna en port på routern så att jag skulle kunna tanka från dc. Det slutade med att den itne kommer åt internet och med att jag itne kan configurea den för att routern itne har tillgång till internet.
Jag skulle öppna portar som sagt men där man skulle skriva tror d stog self ip eller nå liknadne komemr ej riktigt ihåg. Så stog det routerns ip 192.168.0 men sen så kunde man bara lägga till 2 siffror. fast i manualen stog det att jag skulle lägga till mitt ip men d kudne jag inte göra för att d där var i vägen. så jag föröskte få bort det.
ändrade lite där o lite här slutade med att jag ändrade routers ip till min datorns dåvarande ip adress. Och det ledde till att jag hittade resete knappen på routern som jag trök in.
Och nu så kan jag itne använda routern för att configuera den eller till att gå ut på internet men jag har ipå när jag är ansluten till den.
Ps När jag drar en cabel från Cabel modemet till datorn så funkar det att komma ut på internet utan problem så det måsta vara fel på routern.
SÅ är det någon som vet hur jag kan få routern att funka igen??
Plz help thx
January 12, 2003
D kanske e för att jag själv inte vet vad jag har gjort:P
MEn ok Jag skulle föröska öppna en port så att jag skulle kunan tanka frånd dc.
Men jag kunde inte skriva in mitt ip där så jag bestämnde mig för att föröska ändra lite inställningar så kanske d kommer att funka senare.
Efter att jag hade mixtrat lite med några inställningar så märkte jag att jg hade byt ip på självaste routern från 192.168.0.1 till 83.252.190.172.
Innan jag hade börjat mixtra med inställninganra så kunde jag iaf connecta till hubbarna på dc men efter det så gick inte äns det. Så jag blev lite orolig och startade om datorn. Funkade fortfarande itne.
Jag tittade lite på routern och såg reset knappen tog en tandpetare och trök in den. Osså nu så kommer jag inte åt config inställningarna för att rooutern inte får uppkoppling till internet av nå konstig anldening. Jag får ett ip från Routern men den ska börja på 83. Efter som jag har comhem bredband men den börjar inte på det så jag antar att routern itne ahr någon anslutning till modemet eller något liknande.
Ingen som har någon idea om vad jag har gjort och om vad jag kan göra
1 Guest(s)