September 29, 2004
EDIT: Kopplade in routern, fungerar nu! Weehoo!
Jag har skrivit in IP, mask, gateway och dns på routerns WAN-interface och aktiverat DHCP. Min dator har fått en IP av routern (192.168.0.100).
Modemet är kopplat som det ska med splitter i första jacket och rak kabel till routerns WAN-port. Modemets IP är 10.1.1.1 och nätmasken 255.0.0.0.
På routern lyser datorporten och WAN-porten, status blinkar.
På modemet lyser power och ethernet link/act, status blinkar. Om jag kopplar ur och i strömmen blinkar ADSL link/act en kort stund.
En internet-gateway-anslutning har skapats av DHCPn. Kollar jag statusen på den så ökar skickat/mottaget ständigt på "Den här datorn" , på inernet-gateway så är skickat fast på 2668 och mottaget 0, har även visat "inte tillgänglig" på internet-gateway.
Varför kan jag inte ansluta till internet?
Jag fick papprerna idag, men det ska väl vara klart om det skickar ut dem?
September 29, 2004
stormaz wrote: Behöver inte vara klart för att de skickar ut papprerna heller. T.ex. för tiscali kan man få vänta i två veckor efter det att man fått papprerna.
Vad har du för ISP då?
Jag har Fastbit, finns bara här i Skaraborg tror jag. Men det är väl antagligen så att det inte är klart än.
May 23, 2001
DSL lampan ska väl bara lysa, iaf på de flesta modemen.
Du har alltså fått IP och allting från internetleverantören, så de inte kör med DHCP.
Ska verkligen modemet ha ett IP när man är ansluten mot internet, det är väl bara om internetkabeln är urryckt har jag för mig.
Du måste väl logga in på något sätt också?
1 Guest(s)