August 9, 2001
Jag körde med en 3com router förut men jag vart tvungen att byta när jag flyttade till en ny lägenhet och fick 100Mbit/s uppkoppling eftersom WAN-porten bara klarade 10Mbit/s på den routern. Så jag beställde en DI-604 eftersom WAN-porten skall klara 100Mbit/s och det vore ju kul om man kunde utnyttja all sin bandbredd men nu när jag fick den så upptäckte jag att jag fortfarande bara får ynka 10Mbit/s. Jag har i alla fall fått full duplex istället för halv som det var på 3com-routern, men vafan också ska jag skicka tillbaks den eller kan man få sina utlovade 100Mbit/s nån gång kanske? Amerikanska drivrutinerna till DI-604 är på version 2.20 och i version 2.18 står bl.a "Supports auto-detection of WAN connection"...
August 9, 2001
Jag visste inte mer om routrar än vad dom gör, inte att deras throughput varierar och så vidare. Jag sökte lite på nätet och upptäckte att alla de billiga routrarna jag hittade recensioner på inte klarar tillräckligt med throughput, så jag överväger att köra en dator som router istället. Två NICs och en switch samt rätt mjukvara borde väl duga?
1 Guest(s)