October 28, 2002
Hej.
Är extremt förbannad nu. har en liten h4xxer på mig. Nukade datorn så den slogs av igår, har mailat sprays abuse tjänst, 3 dar sen, har inte svarat än.
Vafan ska jag göra?! har inte råd med router atm... Norton suger jue, men jag fick den gratis... tips på annan gratis? grejjen e att han e på konstant så jag kan inte ta ner den.. har den på "maximum security"
Han har dragit in trojaner i datorn, dom rensade jag direkt med div. antibooters dock..
Om du råkar vara duktig på haxxing och sådant kontakta mig via PM eller Hauk i #Odensala på IRC (QNET) #FTP (EFNET) så har jag ett litet förslag...
ni andra får gärna komma med tips på lösningar här i forumet..
October 28, 2002
sorry skiroy. puss!
(22:44:09) —› bahrain is "Love" (SelinaWeil@pD9E41411.dip.t-dialin.net)
(22:44:09) —› bahrain is authed as "Hf][Nobelium"
(22:44:09) —› bahrain opped in #box.intern #boxofsix #bzm.ownz #hf2on2.intern #nochber
(22:44:09) —› bahrain voiced in #rockclan.de #team.gc
(22:44:09) —› bahrain reg in #clanwork.net #geistesgestoert #rapid-rulers #spontanwolfenstein
(22:44:09) —› bahrain using *.quakenet.org (QuakeNet IRC Server)
Där har ni han, på QNET
April 3, 2003
Hauk wrote: Hej.
Är extremt förbannad nu. har en liten h4xxer på mig. Nukade datorn så den slogs av igår, har mailat sprays abuse tjänst, 3 dar sen, har inte svarat än.
Vafan ska jag göra?! har inte råd med router atm... Norton suger jue, men jag fick den gratis... tips på annan gratis? grejjen e att han e på konstant så jag kan inte ta ner den.. har den på "maximum security"
Han har dragit in trojaner i datorn, dom rensade jag direkt med div. antibooters dock..
Om du råkar vara duktig på haxxing och sådant kontakta mig via PM eller Hauk i #Odensala på IRC (QNET) #FTP (EFNET) så har jag ett litet förslag...
ni andra får gärna komma med tips på lösningar här i forumet..
Hade en brasilian som försökte med Backdoor/SubSeven grejen på mig. Usch usch. Inte kul. Hur gick det med förresten?
April 25, 2003
gör som DiDi sa:
" pd9e41411.dip.t-dialin.net -> 217.228.20.17
217.224.0.0 - 217.237.161.47
Deutsche Telekom AG
* ABUSE CONTACT: [email]abuse@t-ipnet.de[/email] IN CASE OF HACK ATTACKS, *
* ILLEGAL ACTIVITY, VIOLATION, SCANS, PROBES, SPAM, ETC. * "
maila och berätta vad som har hänt. säg att du har loggar och sådant så löser det sig nog förhoppningsvis.
btw, varför har du destruktiva script på din dator (msn)?
December 25, 2000
Har inte spray något nummer du kan ringa? Det brukar gå 100x snabbare när man ringer.
Jag tror tyvärr inte du kan göra så mycket förutom att vänta, men maila [email]abuse@t-ipnet.de[/email] i alla fall.
Om Spray har dynamiskt ip så ha datorn avstängd tillräckligt länge för att du ska få ny ip, se till att du inte kör någon dynamisk dns som du autoupdaterar (t.ex. no-ip.org). Och använd Qnets +x om du hänger där. Se upp med ICQ också, den brukar vara ganska kvick på att ge ut ditt ip.
August 8, 2001
Finns massor att göra:
Byta ip eller kontakta "hackarens" isp är bara temporära lösningar.
1. Kolla igenom vad du kan göra för inställningar på nuvarande brandvägg.
Titta och du inte kan blocka portar eller Ipn någonstans under inställnigar. Om detta inte finns:
2. Byt brandvägg.
Kan bara 2st gratisbrandväggar till windows-miljö:
Zonealarm.
Tiny personal firewall.
Testa någon av dessa.
tips: kolla aktiva anslutningar i dos.
Kör -> cmd -> netstat
October 28, 2002
När jag kör netstat så poppar det upp 2 sek, sen stängs det bara...
Det verkar lugnt idag dock..
inte sett till nån hacker... 🙂
Har en kille från flashabck som har utlovat hjälp under dagen, och han verkade minst sagt elajt 🙂
så nu ska han dö.-.... DÖÖÖÖDEN DÖÖÖÖÖ :bgrin:
October 28, 2002
Fick tipset av en swecare.
Coore vad skulle du göra då? Ingen ISP hjälper dig, du kan inget göra.
Välja mellan det och acceptera att någon liten unge är på dig? du kan inte spela online spel? din dator är seg? du blir nukad?
Jävligt idiotiskt att skriva som du gjorde nu, blir förbannad och tycker en ursäkt vore på sin plats.
Tack för tipset om netstat, ska prova 🙂
October 28, 2002
Allt jag kan.
Hade jag kunnat mer hade jag gjort det. har inte råd med routers och skit. Har Tiny Personal nu istället bla.
Brandväggen hindrar fortfarande inte han från att skicka det där SMB grejjen, FW'n blockar honom, emn han byter IP och gör det på nytt, igen och igen.
Har ingen trojan. har scannat med i princip allt.
Jag bad istället om hjälp med att jaga iväg honom.
Tycker inte det var särskilt lamt gjort.
2 Guest(s)