December 25, 2000
ando wrote: [quote=ViU]Problemet är att om han blir/blev DoS/DDoS;ad så hjälper inte en firewall.
Finns det inget skydd alls?
Nej, din ISP kanske kan blockera paketen innan dom når dig men tror inte dom gör det för en vanlig ADSL kund, och då är enda sättet att skydda sig att hålla sin ip gömd.
January 6, 2003
ViU wrote: [quote=ando][quote=ViU]Problemet är att om han blir/blev DoS/DDoS;ad så hjälper inte en firewall.
Finns det inget skydd alls?
Nej, din ISP kanske kan blockera paketen innan dom når dig men tror inte dom gör det för en vanlig ADSL kund, och då är enda sättet att skydda sig att hålla sin ip gömd.
Att gömma ip´t är ju inte det lättaste, icq, mirc + många andra program visar ju vad man har för ip 😕
July 2, 2001
Jag misstänker att din windowsinstallation har eroderat (vilket dom gör efter hand) samt att du har DC/Kazaa eller någon annan skit igång som snor bandbredd.
Gör följande:
* Stäng av alla fileshareprogram och kolla vilken bandbredd som nyttjas (bandbredd kollar du med DUmeter, taskmanager mm.).
* gör ping http://ftp.sunet.se efter du stängt ner alla fileshareproggs. Ligger du över 100ms så är det allvarligt tokigt.
* Gör en netstat -ano från kommandotolken (windows XP) och klipp in resultatet här.
* Kolla CPU-nyttjande i taskmanagern.
Berätta gärna på vilket sätt datorn känns seg.
October 28, 2002
Pingar 19ms medel mot sunet, högsta var då 20 och lägsta 19.
Det jag upplever är framförallt i CS, bilden hackar till nån sekund. jag har sämre FPS. detta gäller även i spel som splinter cell, STLG mfl har provat massor med olika, mätt med FRAPS. Dator är i övrigt segare på att ladda programm. Kazaa har jag inte. oDC påverkar inte.
Incoming Current bandwidth utilization 23.83 kbit/s
Outgoing Current bandwidth utilization 728.29 kbit/s
^^^
enligt din sida 😛
netstat ^^
July 2, 2001
Haha, min sida visar vad min server lastar under de senaste 15 sekunderna.
Eftersom du har så låg ping så är det inga bandbreddsproblem orsakade av någon hacker.
Däremot har du ruskigt många processer igång. Misstänker att dina problem är på grund av vanlig windows erosion.
Installera om får du se.
Tips. Om du kollar på din netstatlista så ser du en kolumn med PID nummer. Du kan matcha dessa PID nummer med PID nummer i taskmanagern. Du måste dock aktivera PID kolumnen i taskmanagern innan. Då kan du se vilka program som gör vad på vilka portar.
July 18, 2003
Har du testat att formatera om?
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
August 6, 2003
Läste igenom lite snabbt nyss. 1. Du har massor av mysko program som ligger & surrar i bakgrunden. 2. MSN är skit, ta bort. (Tycker jag ) 3. Man kan inte skydda sig från en kraftig DoS-attack, och om det skulle varit en DoS-attack så skulle din lina gått ner eller iaf varit bra seg. Bara en liten unge du har med att göra om det nu är så. Han bounchar antagligen så ta inte hosten så seriöst.
1 Guest(s)