March 13, 2010
Hej
Jag har funderat ett tag på hur man ska kunna däölja IP aressen.
Denna metod hittade jag på youtube:
1. Gå in på hidemyass.com
2. Välj Ip adresses på startsidan
3. Välj "Ukrine" på "Country"
4. Gå in på Verktyg-Internet Alternativ-Anslutningar-LAN inställningar och bocka i Använd denna IP adress.
5. kopiera ip adressen på sidan och klistra in den i rutan i inställningarna och skriv även in port.
Men när jag har gjort allt så går det inte att använda internet alls.
PS: Jag har telias trådlösa internet som är kopplat till en router "DOVADO".
Varför fungerar det inte och är någon som har en bättre lösning till hur man döljer IP adressen.
TN
June 11, 2001
Du kopplar upp dig via en DS eller NAT till din internetleverantör, då kan det inte bevisas vilken dator som användes när polisen knackar på dörren. Å andra sidan har dom rätt att beslagta alla datorerna för genomsökning om det gäller grövre brott så det går inte att dölja sig ändå. Det skulle kräva att du har ett par tusen datorer i ett avancerat nätverk hemma.
Vad det gäller NH att stänga av din ip-adress så stänger dom av din internetleverantörs ip-adress och då kommer alla dina datorer att nekas tillgång, så att dölja sig är totalt onödigt.
Om du bara vill dölja datorn ur säkerhetsskäl för nätet så räker det med ett router. Då får datorerna en egen ip-adress och routern tar hand om internetleverantörens ip-adress. Då går det inte att avgöra om du satt vid en PC eller MAC när du besökte NH eftersom det är routerns IP och inte datorns som NH ser.
Vissa NAS:ar har dessa funktioner inbyggda.
1 Guest(s)