September 20, 2001
Jag satt och kollade på om jag ska byta Internetleverantör pga den som jag har nu suger bigtime! Ingen kvälls/helgsupport och det ligger en amatörmässig känsla över företaget! Hastigheten droppar mycket, ofta och länge! 👿
Det som fanns att erbjuda av intresse var
Priser inkl stadsnätsanslutning
(oberoende av anslutningsform)*
Startavgift 1 195 krBasic: 265 kr/mån
3 GB datatransfer/månad ingår
Tilläggsköp av transfer 80 kr för 3 GBPlus: 315 kr/mån
10 GB datatransfer/månad ingår
Tilläggsköp av transfer 250 kr för 10 GB
Nu till frågan, hur mycket är 10GB i månaden? Och det är väll upp OCH ned?
Har nån testat på någon bra mätare som kollar hur mycket bandbredd man använder? Jag har testat något prog, men det verkade inte så stabilt...
July 1, 2003
10 GB överskrider man lätt om man laddar ner lite. Att få ett abonnemang som har begränsningar i upp och nedladdning är helt värdelöst. Känns som man sitter på ett jäkla modem då.
Det finns flertalet program som håller koll på upp och nerladdningar, både freeware och shareware. Kolla på http://www.snapfiles.com. De har det mesta.
February 1, 2004
Rune wrote: Jag skulle välja ett annat bolag som inte har någon begränsning. För jag skulle aldrig leva med att ha internet begränsat. Men det är upp till dej att bestämma.
Det handlar ju helt och hållet om surfvanor, använder man inte dc så mycket så är det nog inte nån fara... 🙂
April 11, 2003
makhra wrote: [quote=Rune]Jag skulle välja ett annat bolag som inte har någon begränsning. För jag skulle aldrig leva med att ha internet begränsat. Men det är upp till dej att bestämma.
Det handlar ju helt och hållet om surfvanor, använder man inte dc så mycket så är det nog inte nån fara... 🙂
Precis. Det är ju det man får ta med i beräkningarna så att säga. :bgrin:
1 Guest(s)