June 21, 2001
Alltså de e helt j**la sjuka de som fixar DH, 500kr för en j**la biljett. Vafan fjollorna tjänar 2,5 miljoner kronor bara på j**la biljetterna.
Då tänker alla kanske att det kostar mkt att hyra en mäss lokal, och vafan kan det kosta max 150 000 kr för 3 dagar o då ere MAX, sedan uppkoppling och så andra 150 000kr , vafan går resten utav pengarna nånstans undrar man....FUCK DH! 😛
April 1, 2001
Om man betalar 200-300 spänn för ett "vanligt" LAN, då kan man väl betala 500kr för det största och bästa lanet av dom alla ?
Sen så kostar det nog farligt mycket att hyra Elmia-hallen kan man ju tänka sig.
Elräkningen vågar man ju inte tänka på. Det blir ju ett gäng kilowatt timmar
Sen så får man ju tänka på hur mycket dom jobbar varje år för att fixa ett så stort LAN, dom har ju 150 pers i Dreamhack Organizing.
Jag tycker iaf att 500 spänn är rimligt för ett så stort LAN.
June 21, 2001
Ja visst rimligt för nåra, men de som e typ 15 år som brukar vara de flesta har inte råd med 500kr och enligt mig ere dyrt. Ja hallen du snackar om kan inte kosta mer än 200 000kr att hyra sedan EL kan nog inte kosta mer än 200 000kr heller. Fan Älvsjö mässan alltså hallen hr i sthlm kostar ca 200 000kr att hyra för 1 vecka. Då snackar vi ÄLVSJÖ HALLEN!!
May 3, 2001
men hallå..... 500kr e inte mycket.... det är det runtom som kan kosta... för mig kommer det kosta en cirka 2000kr..... buss 550-850 kr.... sen en jäkla massa mat... dricka godis chips..... men sen är det faktiskt ett utav världens största lan..... hur lång tid tror du planeringen tar.... 150pers stor crew... + inhyrt folk..... tänk er bara alla städtanter... ne skärp er nu.... och precis som en tidigare sa.... dom ska få pengar över att köpa exempelvis ny nätverks utrustning för.... dom har haft för 3000 pers.... nu ska dom ha för 5000.... som jag förstår det så ÄGER dom nätverksgrejjorna.... tror du att det är billigt att köpa in eller helswitchat 10/100 med gigabit backbone för 5000pers.... konstatera 500kr är en struntsumma.... bara för upplysnings skull kan jag säga att jag är 16 år....
June 21, 2001
Men hallå om alla laddar ner på det lanet, hur snabbt tror du att du kommer komma upp i ? inte mkt som ett modem hemma om du räknar ut. Sedan att 150 personer e me i crew , och vafan får ajg fråga gör de där 150 personerna .....ööööööh ...... jaja skitsamma ajg tycker det e för mkt pengar. Som du sade 2 lakan för dig kommer det att gå på, det e rätt dyrt för 3 dagar .... Men whatever....det e min synpunkt iallafall.
April 1, 2001
Just det ja, som Brännarn sa, nätverksutrustningen kostar farligt mycket pengar. Och den köper dom in själva. Vad spelar det för roll i den synpunkten hur snabbt det skulle gå om nätverket var belastat till 100% ? Det kostar fortfarande lika mycket pengar med alla saker. En switch kostar väl 50kkr eller nåt. Och om dom skall ha till 5000 pers så blir det ju en rätt ansenlig summa pengar. Jag tror faktiskt inte att Dreamhack Organizing tjänar så mycket pengar som dom lägger i egen ficka av dom 2.5 Mkr som det blir för alla biljettintänkter. 500kr är väldigt rimligt för ett så stort/bra LAN som Dreamhack. Se så är det ju prispengar också, även om det inte är så mycket med tanke på intäkterna.
Men å andra sidan så håller jag med om att 500kr är pengar. Det är ju inte sånt man sprider omkring sig, speciellt inte om man inte har någon inkomst. Men jag tycker som sagt att det är värt det.
June 21, 2001
Men iceman, ta redan lite först, du kanske vet att dreamhack e sponsrad med hälften av sin utrustning, det e företag som har gått med och sponsrar de som e med i crew.
***...***...***...***...***...***...***...
[ Detta Inlägg ändrades av: Noby den 2001-09-06 12:08 ]
January 30, 2001
De använder sig väl av utrustning såsom Routrar för nån halvmiljon styck, vilket dom får sponsrat.
De har säkert en hel det nätverksutrustning själva, hur mycket har jag dock ingen aning om. Men inte tror jag att de har köpt nätverksutrustning för 5000pers, det vore mer eller mindre idiotiskt.
Dreamhack är även vad jag har förstått numera ett företag.
Startar man ett företag så brukar man ha som primära mål att tjäna pengar.
Vilket är mycket troligt att de gör...
March 20, 2001
On 2001-09-05 22:28, Noby wrote:
Alltså de e helt j**la sjuka de som fixar DH, 500kr för en j**la biljett. Vafan fjollorna tjänar 2,5 miljoner kronor bara på j**la biljetterna.Då tänker alla kanske att det kostar mkt att hyra en mäss lokal, och vafan kan det kosta max 150 000 kr för 3 dagar o då ere MAX, sedan uppkoppling och så andra 150 000kr , vafan går resten utav pengarna nånstans undrar man....FUCK DH! 😛
Vist det e dyrt som fan tycker jag med som själv syslar med att arranggera LAN. Men måste även till lägga att DH har ett s.k. Handelsbolag som ska drivas 1år tills nästa DH är.
August 13, 2001
Oj vad folk gnäller...
Om det är så dyrt så låt då bli att åka..
Det är klart att det är kul men om man nu inte har råd så finns det inte så mycket att göra åt..
Om jag hade ansvar för ett helt DH inklusive se till att ström och nätverk funkar för 5000 pers så skulle jag inte nöja mej med ruttna grejer...
Jag bor i västra jämtland så att det kommer att kosta en och annan krona att åka dit men men......
April 1, 2001
Men låt dom tjäna lite pengar då ? Är dom inte värda det ? Det är ju samma sak som att man köper inte en ny bil för det är för dyrt, eller dator eller nåt sånt. Det kostar ju inte 300.000 att tillverka en bil som kostar så mycket. Men folk köper bilar iaf. Smakar det så kostar det, så är det bara. Och tycker man att 500kr är mycket för inträdet på världens största LAN så behöver man inte åka dit...
April 1, 2001
Noby: Åk inte på Dreamhack då. Det är ingen som tvingar dig. Är man så snål så är det ju ingen idé att lägga ut pengar på LAN. Men om man kan betala 2-300 spänn för ett lan på 200 pers ungefär, så bör man ju kunna betala 500 för ett LAN med ca 5000 personer. Men men, som sagt, åk inte dit då.
Vilket LAN är större än Dreamhack då ? Man vet ju iofs inte om det kommer att komma 5000 personer, men om det gör det så är det ju världens fetaste LAN.
May 22, 2001
ja värst vad alla klagar & gnäller med om att det är dyrt & gnäller på ICEMAN om han skriverier. Men en bra idé låt han pröjsa allt då vore inte det en bra idé.. he he tror han blir jätteglad på mig nu,.,. Ja 500:- är inte så jädra dyrt för inträde & dom som vill ha mat kan väl råna föräldrarnas frys innan dom drar ner finns säker både pizza & hamburgare där.. & sno med er dricka hemifrån då... Sluta gnälla det är dyrt att leva har ni kommit på det nu eller.. VÄX UPP.. Ni ska bo själv då ska ni se hur billigt allt är... Jag vet av erfarnhet...
[ Detta Inlägg ändrades av: jocke-s den 2001-09-06 22:21 ]
2 Guest(s)