September 26, 2001
starcode;
Om man läser på DreamHack's hemsida så kan man se att de letar efter elektriker. Hittar de inte professionella elektriker snart så kan det hela sluta lika illa som förra året.
Då fick hälften av alla som var där vara utan ström under halva LAN: et... Snacka om bra planering ;(
exit; starcode
September 14, 2001
October 17, 2001
On 2001-10-09 14:11, StarCode wrote:
starcode;Om man läser på DreamHack's hemsida så kan man se att de letar efter elektriker. Hittar de inte professionella elektriker snart så kan det hela sluta lika illa som förra året.
Då fick hälften av alla som var där vara utan ström under halva LAN: et... Snacka om bra planering ;(
exit; starcode
Det hadde i regel inte att göra med att de stackars elektrikerna gjort något fel, utan snarare var det besökarna som dummade sig.
Man måste lära sig att koppla sig på de platser som man ska koppla sig.
I varje strömdosa som ligger framlagd så går det ut 16amp.
Till dessa så ska det kopplas 13 datorer (en dator med 300w nätagg och 17" skärm drar ca 0,8amp).
Problemet var att på flera platser så hadde bara ca 6 pers kopplat sig på varje säkring, så på vissa andra platser blev det 25 pers på en säkring.
Då går strömmen oavsett om teknikerna gjort rätt eller fel.
Så ni kan nog räkna med att det blir ett litet strömavbrott här och var i år med, för folk lär inte ha mer kunskap i år om hur man kopplar rätt än vad de hadde förra året.
December 19, 2000
On 2001-10-17 00:33, den störige wrote:
On 2001-10-09 14:11, StarCode wrote:
starcode;Om man läser på DreamHack's hemsida så kan man se att de letar efter elektriker. Hittar de inte professionella elektriker snart så kan det hela sluta lika illa som förra året.
exit; starcode
Det hadde i regel inte att göra med att de stackars elektrikerna gjort något fel, utan snarare var det besökarna som dummade sig.
Man måste lära sig att koppla sig på de platser som man ska koppla sig.
I varje strömdosa som ligger framlagd så går det ut 16amp.
Till dessa så ska det kopplas 13 datorer (en dator med 300w nätagg och 17" skärm drar ca 0,8amp).Problemet var att på flera platser så hadde bara ca 6 pers kopplat sig på varje säkring, så på vissa andra platser blev det 25 pers på en säkring.
Då går strömmen oavsett om teknikerna gjort rätt eller fel.Så ni kan nog räkna med att det blir ett litet strömavbrott här och var i år med, för folk lär inte ha mer kunskap i år om hur man kopplar rätt än vad de hadde förra året.
Att elen i hela hallen + i köpcentrumet på våningen under dör kan man väl knappast skylla på att besökarna kopplar fel?
October 17, 2001
Att elen i hela hallen + i köpcentrumet på våningen under dör kan man väl knappast skylla på att besökarna kopplar fel?
Jodå.
Räcker att ca 200 pers av 3000 kopplar fel så kan de felbelasta den statiska nollan i den måttligt feta kabeln som går in i hela huset.
Då dyker säkringen för nollan, och pang så har du tappat typ 3000 ampere.
Vet du hur trefasteknik fungerar så fattar du vad jag menar, annars får du be mig förklara (ska se om jag orkar :grin:)
September 13, 2001
On 2001-10-17 00:49, den störige wrote:
Jodå.
Räcker att ca 200 pers av 3000 kopplar fel så kan de felbelasta den statiska nollan i den måttligt feta kabeln som går in i hela huset.
Då dyker säkringen för nollan, och pang så har du tappat typ 3000 ampere.Vet du hur trefasteknik fungerar så fattar du vad jag menar, annars får du be mig förklara (ska se om jag orkar :grin:)
Det finns en guide här på NH som förklarar.
https://www.nordichardware.com...../index.php
1 Guest(s)