April 20, 2002
ADSL2 eller ADSL2+(?) ska ju klara runt 3.5Mbit upload.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
October 14, 2002
August 25, 2001
Man kan ju undra varför Telia valde ADSL istället för VDSL.. kan ju vara för att det är billigare? eller för att då slipper dom förklara för deras kunder varför dom begränsar Uploaden. Det dom tjänar på det hela är ju att belastningen av deras nät inte blir lika stor därmed behöver dom inte bygga ut kapaciteten lika mycket.
och vad gäller ADLS2, ADSL2+ är det helt enkelt uppgraderingar lite info om ADSL2, +..
April 20, 2002
Pojo wrote: [quote=Tintin]ADSL2 eller ADSL2+(?) ska ju klara runt 3.5Mbit upload.
Eftersom de bygger på ADSL så va??????
Har alldrig hört såna siffror säker så du inte tänker på VDSL?
Tre stycken inlägg för att säga samma sak?
Nödvändigt.
Sen att du har en aggresiv ton i ditt inlägg är ju inte bättre, skulle tex. räckt med ett frågetecken.
Om du vill veta mer om ADSL2+ innan du gör fler dumma inlägg så kan du använda Google och söka efter svar på din fråga.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
March 19, 2003
VDSL:
Avståndsexempel:
<300m upp till 26 Mbit/s nerströms och 26 Mbit/s uppströms
300- 1000m upp till 13 Mbit/s nerströms och 13 Mbit/s uppströms
>1000m upp till 8 Mbit/s nerströms och 0,76 Mbit/s uppströms
Med ADSL2+ ska man kunna uppnå bandbredd upp till 25 Mbps. Teoretiskt upp till 24 Mbps downstream inom 1 km. ADSL2+ använder en frekvens upp till 2,2 Mhz på telelinan, att jämföra med ADSL2 som använder frekvenser upp till 1,1 Mhz.
February 16, 2004
Tintin wrote: Tre stycken inlägg för att säga samma sak?
Nödvändigt.
Sen att du har en aggresiv ton i ditt inlägg är ju inte bättre, skulle tex. räckt med ett frågetecken.Om du vill veta mer om ADSL2+ innan du gör fler dumma inlägg så kan du använda Google och söka efter svar på din fråga.
Det kom några extra inlägg som jag inte har tagit bort då det dyker upp ett error ibland då man postar men nu vet jag hur man ska hantera felet.
Läser nu i mina papper på saken.
ADSL2+ klarar faktikst 3Mbit upload (men det är ju en annan sak om den som säljer tjänster ger dig 3Mbit upload).
MEN i dit första inlägg skrev ADSL2 och ADSL2+
ADSL2 klarar som vanligt ADSL bara 1Mbit.
April 20, 2002
Nej så skrev jag inte.
Läs det gärna igen, bara att använda scrollen så tas du upp dit.
Och jag skrev inte heller att de som erbjöd tjänsterna garanterade 3 Mbit. Frågan var från början tekniker som kunde ge snabbare än 1Mbit upload.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
February 16, 2004
Tintin wrote: Nej så skrev jag inte.
Läs det gärna igen, bara att använda scrollen så tas du upp dit.Och jag skrev inte heller att de som erbjöd tjänsterna garanterade 3 Mbit. Frågan var från början tekniker som kunde ge snabbare än 1Mbit upload.
Ja du använde eller så ändrar ju lite men inte så stor skillnad.
Sen så kanske jag inte säger allt i mina pm åt dig utan inriktar mig på att flera läser och skriver då att de som säljer tjänsterna inte behöver göra så som tekniken tillåter.
April 20, 2002
Pojo wrote: [quote=Tintin]Nej så skrev jag inte.
Läs det gärna igen, bara att använda scrollen så tas du upp dit.Och jag skrev inte heller att de som erbjöd tjänsterna garanterade 3 Mbit. Frågan var från början tekniker som kunde ge snabbare än 1Mbit upload.
Ja du använde eller så ändrar ju lite men inte så stor skillnad.
Sen så kanske jag inte säger allt i mina pm åt dig utan inriktar mig på att flera läser och skriver då att de som säljer tjänsterna inte behöver göra så som tekniken tillåter.
Jag har inte fått ett enda PM från dig....:P
Men skit samma nu, vi förstår båda varandra och vi har samma uppftattning så det ger inget att diskutera detta mer.
Börjar bli dags att kasta sig i sängen snart och jag har ett par trådar kvar att läsa.
Hoppas Telia ser sitt misstag i ADSL-valet och bygger om sitt till VDSL
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 15, 2002
Tintin wrote:
Hoppas Telia ser sitt misstag i ADSL-valet och bygger om sitt till VDSL
Eftersom ADSL kan nå ut till fler kunder/hushåll så kan man knappast se deras satsning som ett misstag. Högre hastighet är knutet till avståndet mot stationen (DSLAM:en). Vad man ska prioritera är en annan fråga. Jag tror dock personligen på en större penetration än att bara rikta sig mot folk som bara vill komma åt en hög bandbredd, men som oftast inte är särskilt villiga att betala för vad detta kostar.
Jag minns med avsky den tiden då man satt med modem och bävade för varenda gång som telefonräkningen skulle komma. :cy: Är evigt tacksam att jag med mina 5.5 km till stationen faktiskt kan vara ständigt online på 0.5 Mbit. 🙂
April 20, 2002
ManicBlue wrote: [quote=Tintin] Hoppas Telia ser sitt misstag i ADSL-valet och bygger om sitt till VDSL
Eftersom ADSL kan nå ut till fler kunder/hushåll så kan man knappast se deras satsning som ett misstag. Högre hastighet är knutet till avståndet mot stationen (DSLAM:en). Vad man ska prioritera är en annan fråga. Jag tror dock personligen på en större penetration än att bara rikta sig mot folk som bara vill komma åt en hög bandbredd, men som oftast inte är särskilt villiga att betala för vad detta kostar.
Jag minns med avsky den tiden då man satt med modem och bävade för varenda gång som telefonräkningen skulle komma. :cy: Är evigt tacksam att jag med mina 5.5 km till stationen faktiskt kan vara ständigt online på 0.5 Mbit. 🙂
Fungerar inte VDSL lika långt från telestationen som ADSL?
Trodde jag, i så fall är det kanske tur för dem som bor långt ifrån att Telia valde den tekniken de valde men annars ser jag inte något bättre med ADSL jämfört med VDSL.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
1 Guest(s)