August 13, 2001
Nån här som kan berätta för mig hur man installerar 2st nätverkskort som ska fungera samtidigt.. och mitt mål är att det ena kortet ska ägna sig åt tankning och det andra till spel. så att jag på så sätt slipper lagg när jag lirar och tankar samtidigt =). nån som vet hur man gör eller vet nån bra sida där jag kan hitta lite fakta?
July 12, 2002
Tjena..!
Det finns inte många här som förstår vad NiVEN menar...
Det finns en tosing som är med i klanen AK4, hans alias vet jag inte, men jag vet att han kör med två nätverkskort.
Exakt så som NiVEN vill ha det.
Man får givetvis då oxå två st IP nummer, ett till varje kort..
Men hur det fungerar vet jag inte, jag vill gärna oxå veta det.
// Peter aka DeoN
July 3, 2002
Omöjligt bör det inte vara, men kanske lite jobbigt.
Nu har jag inte testat detta men en möjlig lösning är att använda den interna routing tabellen om du kör med NT/2000/XP. Om varje lina har olika gateways så borde det också funka i 9x (man kan inte välja interface i 9x)
Om du vet vilken IP adress som t.ex. spel server har så kan du lägga till den routing tabellen och där kan man välja vilket interface som den ska använda. Välj den som inte används som default gateway, 0.0.0.0 i routing tabellen.
Kör en Route Print så får du fram Interface nr och Ipconfig /all för att få fram interfacets ip adress.
Följande körs i command promten. t.ex.
>route add 209.73.164.90 mask 255.255.255.255 192.168.0.1 if 3
Jag är ingen routing expert så jag är inte hundra på hur den tolkar en mask med bara 255'er, det är möjligt att man måste ta ett helt subnät men jag tycker att man borde kunna routra till en specifik ip adress.
April 20, 2002
Borde det inte vara smidigare att bara skaffa en extra dator? Hehe....då skulle problemet lösa sig. En gammal sak att bara ladda ner på med jättehårddisk. Och sen en att spela på.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
May 7, 2001
Problemet som jag ser det är inte att konfa upp så att datorn använder två kort, det är nog inte allt för bökigt. Problemet är att det du är ute efter inte löses genom att köra två kort. Det är inte nätverkskortet som gör att det laggar. Det är skrivningen till disken som laggar ditt spelande. Så skaffa antingen SCSI-diskar (använder inte processorn vid skrivning/läsning på samma sätt som IDE) eller skaffa ett bra program som jag hade en gång som jag inte kommer ihåg vad det heter. Men det funkade i alla fall så att när du ladda hem saker kunde man ställa in maximal bandbredd, alltså hur fort man ska tanka. Så kan du ställa ner den till typ 20Mbit/s, så slutar det lagga både för dig on den du tankar ifrån!! :bok:
8)
1 Guest(s)