August 2, 2001
Tjenare, har en fundering som jag kom på när jag confade nätverket i XP, om man högerklickar på anslutningen så finns det ett alternativ så man kan brygga anslutningarna, och jag undrar om det innebär :
T.e.x 2x10/100 nv kort i burken, bryggar anslutningarna, = 200mbps rätt in i burken ?
Är det möjligt ? :bok:
Och, finns det ngn liknande funktion i win2k ?
May 9, 2001
Hmm, är det inte Internetdelning som du menar. Tror inte den använder båda samtidigt. Jag testade förut när jag hade Win 2000 och dubbla nätverkskort i två maskiner. När jag förde en fil så valde maskinerna bara ett av korten. Men det kanske finns något program som gör att båda kan användas samtidigt.
May 6, 2002
Neh, det är för att dela internet-anslutning till fler än ett LAN.
Läs mer här: http://www.practicallynetworke.....ng/xp_ics/
April 1, 2001
Bol^ wrote: Tjenare, har en fundering som jag kom på när jag confade nätverket i XP, om man högerklickar på anslutningen så finns det ett alternativ så man kan brygga anslutningarna, och jag undrar om det innebär :
T.e.x 2x10/100 nv kort i burken, bryggar anslutningarna, = 200mbps rätt in i burken ?
Är det möjligt ? :bok:
Och, finns det ngn liknande funktion i win2k ?
Visst är det möjligt! Det är just vad den funktionen gör i Windows XP, den finns dock inte med i Win2k..
Om man "bryggar" 2 nätverksanslutningar (sk trunking) så kan man få kapaciteten 200Mbps, dvs 400Mbps i full duplex 🙂
Kruxet är att det krävs att man sitter typ i en Cisco switch som stöder trunking också, så man kan brygga ihop 2 portar på switchen.
Det borde iofs fungera om man är 2 XP maskiner med 2 korsade TP kablar och man kör likadant på båda burkarna. Det vore ju rätt nice, eftersom man kan tanka stora filer i 25MB/sek 😀
1 Guest(s)