May 31, 2002
mikael_st wrote: lite offtopic:
jag har ComHem och jag har haft samma ip i minst 6månader nu.. Varför byter dem aldrig ip?? hur gör jag för att göra så jag får ett annat..
Vet att det kanske finns nåt release i kommandotolken.. men vet inte vad man ska skriva :d
Funkar ej. Det är ungefär som att du trycker av datorn för att sedan trycka på den igen. Du kommer att få samma ip. Enda sättet är att inte ha ditt modem på på några dagar. Då EVENTUELLT så kanske nån har hunnit få ditt ip så du får ett nytt. Antagligen funkar det så för att comhem och de flesta isp tror att man vill ha samma ip jämt.
January 21, 2002
mikael_st wrote: lite offtopic:
jag har ComHem och jag har haft samma ip i minst 6månader nu.. Varför byter dem aldrig ip?? hur gör jag för att göra så jag får ett annat..
Vet att det kanske finns nåt release i kommandotolken.. men vet inte vad man ska skriva :d
Jag har kabeltv-modem och jag får nytt IP om jag byter nätverkskort, dvs när jag får en ny MAC-adress. Kanske fungerar det för dig oxå.
I winXp byter du MAC-adress genom att gå in i egenskaperna för nätverkskortet -> klicka på konfigurera -> klicka på fliken 'avancerad' -> välj nätverksadress. Skriv in den adress du vill ha i fältet.
May 31, 2002
: : Anders : : wrote: [quote=mikael_st]lite offtopic:
Jag har kabeltv-modem och jag får nytt IP om jag byter nätverkskort, dvs när jag får en ny MAC-adress. Kanske fungerar det för dig oxå.
I winXp byter du MAC-adress genom att gå in i egenskaperna för nätverkskortet -> klicka på konfigurera -> klicka på fliken 'avancerad' -> välj nätverksadress. Skriv in den adress du vill ha i fältet.
Ojdå, fan att inte bögarna på comhem visste det då när jag tjatade om ett nytt ip. Jag råder er med bbb att inte prova detta dock för då stänger de av dig temporärt tills du ringt upp och frågat vad som står på. Hos en polare så hade hans mac-adress ändrats av nån anledning och då stängde de av honom direkt. De kanske tror man försöker hacka dem eller nåt i den stilen. Har hänt två gånger dessutom.
1 Guest(s)