September 1, 2002
Tja,
Jag har Comhem (bor i ett f.d UPC-hus). Innan UPC blev Comhem så hade man 4 dynamiska IP. Vet någon hur det är nu? (Har 8/8 mbit).
Kan tilläggas att jag mailade Comhem, då svarade dem Nej. Då ringde jag och då svarade dem Ja.
Vad stämmer egentligen? Vill köra med Switch i stället för router, alternativt en dator ikopplad i varsitt uttag i väggen.
Tacksam om någon har lite info om detta. Har browsat Comhems hemsida ett tag utan någon lycka.
September 1, 2002
BarateaU wrote: Vad jag vet så har vi dynamiska.
Fast det är väldigt sällan ip'n byts.Tror det är så att de låser IP per MAC adress så när den känner igen din mac så får du samma ip som tidigare.
Fast har du inte datorn inkopplad XX tid så kanske den frigörs.
Bor du i ett f.d UPC-Hus?
March 19, 2003
Dinos wrote: [quote=BarateaU]Vad jag vet så har vi dynamiska.
Fast det är väldigt sällan ip'n byts.Tror det är så att de låser IP per MAC adress så när den känner igen din mac så får du samma ip som tidigare.
Fast har du inte datorn inkopplad XX tid så kanske den frigörs.
Bor du i ett f.d UPC-Hus?
Jopp fd UPC.
Men minns att jag inte bytte på något år alla fall förut.
Men nu håller jag inte koll på vilken ip jag har eller så och har bytt router osv några ggr.
May 27, 2007
Dinos wrote: Tja,
Jag har Comhem (bor i ett f.d UPC-hus). Innan UPC blev Comhem så hade man 4 dynamiska IP. Vet någon hur det är nu? (Har 8/8 mbit).
Kan tilläggas att jag mailade Comhem, då svarade dem Nej. Då ringde jag och då svarade dem Ja.
Vad stämmer egentligen? Vill köra med Switch i stället för router, alternativt en dator ikopplad i varsitt uttag i väggen.Tacksam om någon har lite info om detta. Har browsat Comhems hemsida ett tag utan någon lycka.
comhem = dynamiskt ip utdelat av modemet
September 1, 2002
soulie wrote: [quote=Dinos]Tja,
Vad stämmer egentligen? Vill köra med Switch i stället för router, alternativt en dator ikopplad i varsitt uttag i väggen.Tacksam om någon har lite info om detta. Har browsat Comhems hemsida ett tag utan någon lycka.
comhem = dynamiskt ip utdelat av modemet
Kolla datumet 😉 Jag skrev detta i Januari hehe.... nu har jag BBB 100 mbit i stället 🙂
December 24, 2002
som jag har förstått det har vi dynamisk IP och MINST 2st (har 2st routrar kopplade till en switch som i sin tur är kopplad till modemet)
Men har för mig att det finns en DHCP standard som även följs av ComHem, som säger att man ska få samma IP som tidigare om den finns tillgänglig.. Har haft samma IP i minst ett år iaf..
Jag har 24/8 och bor i ett fd UPC-hus (eller ska man säge stjärnTV? ;))
1 Guest(s)