June 18, 2004
Tjena!
Ska formatera den ena burken, och eftersom jag är lite lat, så orkar jag inte ta ut hårddiskarna och sedan sätta in den i andra burken för att då föra över alla filer.
Därför så kör jag jag via FTP. Förut, för någon månad sedan, så gick det i 100 mbit, men nu så går det i endast 10 mbit (ungefär som den inte hittar den andra datorn i nätverket).
Är det någon som vet hur jag ska göra för att det ska gå i 100 mbit igen?
Orkar inte köra via nätverket (flytta över filer) för det krånglar som fan, så skippa prat om det...
Har BBB 10 mbit fiber om det kan vara till någon hjälp. Föressten, nätverskorten är 10/100 🙂
June 18, 2004
Det skulle ju kunna vara routern som är felinställd eller något?
Själv har jag en switch så antagligen är det inte den som spökar.
Nu undet tiden jag flyttade över lite filer, så började den faktiskt att tanka i "100 mbit" igen. När den blev kvar med allt som fanns i kön, och jag skulle lägga nästa mapp i kön, så blev det "10 mbit" igen.
Baaaah 🙁
March 27, 2003
squarepusher wrote: Testat att sätta statiska ip adresser och kolla hur det fungerar, skulle det vara så att det fungerar bättre då, så är det något knas med routingen.
Kan de ha någon betydelse? Jag menar, har datorerna en gång fått en ip så ändras ju inte den under tankningens gång... :bok:
May 29, 2001
adamnassjo wrote: [quote=squarepusher]Testat att sätta statiska ip adresser och kolla hur det fungerar, skulle det vara så att det fungerar bättre då, så är det något knas med routingen.
Kan de ha någon betydelse? Jag menar, har datorerna en gång fått en ip så ändras ju inte den under tankningens gång... :bok:
Nu vet jag inte om det stämmer i detta fall, men ligger du på ett nät säg tex bbb och du har några burkar som sitter på en switch, och såvill du flytta filer från A-B, har du otur så går trafiken ut på bbb's nät och sen till maskin b, istället för direkt a till b, nu är jag inte så hemma på adresseringen i tcp ip, men jag har varit med om det här själv några ggr
och när jag satte statiska ip'n så funkade allt fint. Så jag tycker det är värt att testa, vet man orsaken så är det ju bara leta på nätet efter lämplig åtgärd
1 Guest(s)