February 10, 2004
Tjenare
har en amilo PI 2530 som inte vill vara med riktigt.
har precis formaterat den, (fabriksinställningar), men när man sätter i nätverkskabeln så får den endast åtkomst lokalt, samma sak gäller med det inbyggda W-lanet.
har testat på 4 andra datorer och dem får tillgång till internet direkt, har provat med samma tp-kabel till amilo datorn, men fortfarande endast lokal åtkomst.
någon som kan hjälpa mig med vad det kan vara för problem och vad man gör åt det?
tack på förhand!
/Adde
January 20, 2003
Om du kör comhem så spelar IP-numret mindre roll då de bara ger dig ett och det betyder att routern fungerar som den ska.
Om du nu inte får ett med 169. i början.
Och om det enda som du gjort är att formatera disken och installerat om så handlar det om drivrutiner, så det är bara gå in på Fujitsus hemsida och ladda ner alla drivrutiner som finns och köra över dem med USB-minne eller nåt.
Alternativt om du vet vilket inbyggt kort det är, så kan du gå in på den tillverkarens hemsida och ladda ner drivrutin för kortet, men iochmed att det är både WLAN och kabelanslutningen så tvivlar jag att det bara är nätverkskorten som ställer till det.
February 10, 2004
Guufi wrote: Alternativt om du vet vilket inbyggt kort det är, så kan du gå in på den tillverkarens hemsida och ladda ner drivrutin för kortet, men iochmed att det är både WLAN och kabelanslutningen så tvivlar jag att det bara är nätverkskorten som ställer till det.
Det sitter 2 kort i den, ett för wlan och ett med RJ45-port på, wlanet är Intel, (antar att det sitter inbyggt på mobo), det andra är ett realtek elr va det nu heter 🙂
ska prova lalla med drivers, tack för hjälpen så länge 🙂
1 Guest(s)