Erfarenheter av Xpress ADSL|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Erfarenheter av Xpress ADSL
horr1d
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 7, 2003 - 9:22 am
sp_Permalink sp_Print

Tja,

Undrar om Xpress ADSL e bra eller dåligt? Xpress e dom enda vi kan få bredband av, om sisådär 4-5 månader.... :bok:

Jejje
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
268519
February 9, 2003 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

jadu.. jag har Xpress ADSL.. o vi var nog deras första kunder.. beställde innan sommaren 2002.. och fick det dagen efter Bond premiären.. nån gång i november alltså om jag inte minns helt fel.. tog som sagt ett tag. det var hela tiden "nästa vecka kopplar vi in det.. vi lovar".. men iaf.. det kom TILLSLUT..

det jag kan säga om Xpress ADSL.. bättre än modem.. kan tanka i 111kb/sec.. o skicka i 55kb/sec typ... men pingen kan suga ibland.. vi har typ för lite bandbredd till våran telestation.. så den kan ligga på pp mot 100ibland mot sunet.. som BÄST e den rnt 25-30ms...

men vi var ju typ dom första. då fanns det typ ingan fakta om hur det stog till på deras sida.. sen dess har dom ju uppdaterat sidan. dom har väl fått in det här med ADSL nu så kanske det går smidigare för er.

men kan man inte få annat så tycker jag att ni ska ha det.. skönt me flatrate o snabbare d/l speeds.. men om man kunde lira HELA TIDEN.. o inte bara kl 6på morgonen vore trevligt.. för ofta suger pingen. eller den e ostabil snarare.

djdannedj
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 213
356396
June 15, 2003 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja jejje!
Hehe ses på samma forum här med. Ja Xpress adsl är inte krångelfritt men det är ju den enda leverantör som leverar adsl här i anneberg.

När det funkar så kan man ladda i 150 kb sec och skicka i runt 40. Pingen är inte speciellt bra på en svensk server har jag varit nere i 28 - 40. Mot utländsk runt 50 - 80. Men nu är ju inte problemen fixade så det kanske blir bättre. Men man får mer än vad man betalar för i hastighet räknat. Det här är 0.5 hastighet 150 hehe.

Men räkna med förseningar.

Da_Luzif3r
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
356623
June 15, 2003 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

horr1d wrote: Tja,

om sisådär 4-5 månader.... :bok:

Räkna med 8månader minst... min kompis har fortfarande inte fått det och har redan väntat på den 1 och en halv månad...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 63
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL