December 31, 2001
jadu.. jag har Xpress ADSL.. o vi var nog deras första kunder.. beställde innan sommaren 2002.. och fick det dagen efter Bond premiären.. nån gång i november alltså om jag inte minns helt fel.. tog som sagt ett tag. det var hela tiden "nästa vecka kopplar vi in det.. vi lovar".. men iaf.. det kom TILLSLUT..
det jag kan säga om Xpress ADSL.. bättre än modem.. kan tanka i 111kb/sec.. o skicka i 55kb/sec typ... men pingen kan suga ibland.. vi har typ för lite bandbredd till våran telestation.. så den kan ligga på pp mot 100ibland mot sunet.. som BÄST e den rnt 25-30ms...
men vi var ju typ dom första. då fanns det typ ingan fakta om hur det stog till på deras sida.. sen dess har dom ju uppdaterat sidan. dom har väl fått in det här med ADSL nu så kanske det går smidigare för er.
men kan man inte få annat så tycker jag att ni ska ha det.. skönt me flatrate o snabbare d/l speeds.. men om man kunde lira HELA TIDEN.. o inte bara kl 6på morgonen vore trevligt.. för ofta suger pingen. eller den e ostabil snarare.
May 1, 2002
Tja jejje!
Hehe ses på samma forum här med. Ja Xpress adsl är inte krångelfritt men det är ju den enda leverantör som leverar adsl här i anneberg.
När det funkar så kan man ladda i 150 kb sec och skicka i runt 40. Pingen är inte speciellt bra på en svensk server har jag varit nere i 28 - 40. Mot utländsk runt 50 - 80. Men nu är ju inte problemen fixade så det kanske blir bättre. Men man får mer än vad man betalar för i hastighet räknat. Det här är 0.5 hastighet 150 hehe.
Men räkna med förseningar.
1 Guest(s)