October 31, 2002
Jag har bara erfarenheter om 56kmodem och isdn. När jag bytte ett externt modem mot ett pci så skrapade jag väck 20-30 i ping (spelar mycket). Samma med isdn. Hur är det med adsl? USB i all ära, men ethernet borde väl vara snabbare? Och ett internt pci snabbare än ett externt som du pluggar i nätverkskortet? Någon som har erfarenhet av detta? ISDN och 56kmodem pluggar man ju i en seriellport som suger hästpung så skillnaden kanske inte är lika stor när man använder USB?
July 22, 2001
RAW_ wrote: Jag har bara erfarenheter om 56kmodem och isdn. När jag bytte ett externt modem mot ett pci så skrapade jag väck 20-30 i ping (spelar mycket). Samma med isdn. Hur är det med adsl? USB i all ära, men ethernet borde väl vara snabbare? Och ett internt pci snabbare än ett externt som du pluggar i nätverkskortet? Någon som har erfarenhet av detta? ISDN och 56kmodem pluggar man ju i en seriellport som suger hästpung så skillnaden kanske inte är lika stor när man använder USB?
Sedär, själv har jag prexis motsatt erfarenhet när det gäller yttre/inre 56k-modem. Saken var den att min morsa köpte sig en dator, så jag tänkte att jag skulle testa lite QW på den. Dock fick jag en hel hög med packetloss och 200 i ping eller så. Så jag rotade fram mitt externa 56k-modem och pluggade in det i Com-porten. 130 ping och 0% PL på samma server 🙂
Tillverkare av modemen? Diamond på bägge.
1 Guest(s)