August 25, 2005
innan någon börjar gnälla om att detta låter korkat eller olagligt, kan jag börja med att berätta att jag inte har olagliga avsikter med att ladda ner via torrent i skolan - dels för att det vore riskabelt, men också för att det är just olagligt.GNU-licensierade program, Linuxdister, och annat som distrubieras via torrents lockar. Min skola har snabbare internetuppkoppling än vad jag har hemma - därav anledningen.
Jag kan inte mycket om storskaliga nätverk, så som skolnätverk. Därför hoppas jag att detta screenshot kanske kan få någon att förstå vad det är för typ av nätverksuppbyggnad:
(skriver det istället):
IP: 172.17.20.XX
Nätmask: 255.255.0.0
Standard gateway: 172.17.254.XX
DNS-server:172.17.1.XX
Annars kan jag tyvärr inte bidra med mer info... First Class funkar på skolan, och alla har varsin mapp på nätverket som man kan läsa och skriva till.
Helt enkelt: Någon som vet hur jag ska göra för att få bitTorrent med Azureus eller BitComet att fungera bra? Ni räddar itne bara mindag, det vore helt underart helt enkelt. BTW: Anledningen till att jag vill tanka i skolan är för att vi i min klass har egna laptops.
March 10, 2003
GNU och Linux distar brukar vara snabbast att tanka ifrån FTP.
Finns många lagliga sätt att använda BitTorrent på. Men oftats är protokollet för
långsamt då inte så många tankar lagliga BitTorrents i den utsträckning som olagliga.
Tragiskt men sant. Skall du få det att fungera måste du öppna portar utåt och peka en forward till din dator.
Inte troligt att det kommer hända i skolans nätverk.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 16, 2003
det där programmet hjälper till att öppna upp lite, ska gå med BitTorrent DC++ och andra blockerade tjenster, jag lyckades sitta och spela på Empirepoker genom det där programmet,,, tills skolan även blockade your-freedom
(går på ITG-Rissne)
1 Guest(s)