Få BitTorrent att fungera i skolnätverk?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Få BitTorrent att fungera i skolnätverk?
kvicksilver
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 25, 2005 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

innan någon börjar gnälla om att detta låter korkat eller olagligt, kan jag börja med att berätta att jag inte har olagliga avsikter med att ladda ner via torrent i skolan - dels för att det vore riskabelt, men också för att det är just olagligt.GNU-licensierade program, Linuxdister, och annat som distrubieras via torrents lockar. Min skola har snabbare internetuppkoppling än vad jag har hemma - därav anledningen.

Jag kan inte mycket om storskaliga nätverk, så som skolnätverk. Därför hoppas jag att detta screenshot kanske kan få någon att förstå vad det är för typ av nätverksuppbyggnad:
(skriver det istället):
IP: 172.17.20.XX
Nätmask: 255.255.0.0
Standard gateway: 172.17.254.XX
DNS-server:172.17.1.XX

Annars kan jag tyvärr inte bidra med mer info... First Class funkar på skolan, och alla har varsin mapp på nätverket som man kan läsa och skriva till.

Helt enkelt: Någon som vet hur jag ska göra för att få bitTorrent med Azureus eller BitComet att fungera bra? Ni räddar itne bara mindag, det vore helt underart helt enkelt. BTW: Anledningen till att jag vill tanka i skolan är för att vi i min klass har egna laptops.

elmor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1144
941596
August 25, 2005 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

Tror nog det blir svårt då dom flesta blockar allt förrutom httptrafik. Kanske kan gå via proxy eller liknande men enklaste är nog att ta ett snack med nätverksteknikern på skolan om att öppna port 6881-6900 eller liknande.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
941597
August 25, 2005 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

GNU och Linux distar brukar vara snabbast att tanka ifrån FTP.
Finns många lagliga sätt att använda BitTorrent på. Men oftats är protokollet för
långsamt då inte så många tankar lagliga BitTorrents i den utsträckning som olagliga.
Tragiskt men sant. Skall du få det att fungera måste du öppna portar utåt och peka en forward till din dator.
Inte troligt att det kommer hända i skolans nätverk.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
941603
August 25, 2005 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.your-freedom.net/

det där programmet hjälper till att öppna upp lite, ska gå med BitTorrent DC++ och andra blockerade tjenster, jag lyckades sitta och spela på Empirepoker genom det där programmet,,, tills skolan även blockade your-freedom
(går på ITG-Rissne)

rilloo
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 88
944776
September 1, 2005 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

funkar verkligen det där programmet? vill inte lägga in virus i skolans dator

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 110
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL