January 25, 2004
November 4, 2002
Jo, men jag kan ge mej fan på att ingen av er kan komma förbi varken "Mac-låsning" och/eller WEP.. men, men.
Kör du Mac-filtrering, det är inte ens roligt att komma in i vanliga användares WLAN (kanske finns nån liten finnig kille som gillar det dock..), det är desto roligare med företag. Så bekymra dig inte, det är kanske 0,2% av sveriges befolkning på sin höjd som kan spoofa din MAC-adress.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
November 4, 2002
Självklart finns det folk som kan, men liksom, när folk vräker ur sig. "WEP är inget svårt att komma förbi", då börjar man undra, man har inte knäckt en kryptering bara för att man vet att WEP är felkonstruerat. Nog för att det finns färdiga WEP-knäckare, men "jättelätt" är det inte. Du måste ha tid, lite kunskap och resurser.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
November 4, 2002
picks2 wrote: De tar som sagt bra med tid(man behöver många paket).
Som du säger...
Jupps, men jag läste om nån Japan, som bara använde typ 50 paket lr någe, har fixade dock över 50stycken zombies som hjälpte han och gissa nyckeln.
Men, dem flesta har typ 1111111111 ifall man kör 40bitars WEP, så man kan börja med att chansa. Men nu ska vi inte gå in på detaljer så alla valpar börjar fingra för mycket.. 😉
January 25, 2004
November 4, 2002
Som sagt, är du paranoid så visst, kör du WPA.
Men, du ska ha brutal "otur" om någon skulle ta sig in i ditt nätverk.
Har du kritisk information på ditt WLAN? Jag menar inte din porr, utan affärhemligheter, kreditkortnummer, kundregister. mm? Har du grannar som KAN spoofa en MAC adress? Har du grannar som VILL spoofa din MAC-adress? Har du grannar som har RESURSER att spoofa din MAC-adress? Gör en snabb riskanalys, är det någon som har VILJAN, KUNSKAPEN och RESURSERNA så KAN du INTE skydda dig ändå.. Men så viktig information har du inte, sov lugnt.
January 25, 2004
October 31, 2003
Adam wrote: [quote=MoparPower]Jaja men om ni vill se vad jag streamar mellan min server och HTPC så go ahead 🙄
:bgrin:
Men WPA (?) fick jag inte ens att funka med Netgear egna klient-mjukvara..!? :arg:
Så ni menar att jag borde ha nått mer än bara MAC-grejen?
Kör du helt Netgear eller jag håller på och grejar men XP är helskummt med detta. Jag väntar på ett nytt kort innan jag verkligen går in för det eller kallar hem -=Flaming Seagull=- från götet för lösning. Problemet är att ruf an kan bo nära nog för att hacka, fast efter han borjade göra husbilar har han varit för trött... tror jag :cy:
March 19, 2003
De som krävs för att knäcka är lite tid/ork samt ett wlan kort med rätt chip så haxxor mjukvaran stödjer de.
Köpte kort på siba för 200:- som funknade bra med aircrack.
Dock så är det lite pill pill för att få vissa grejer att funka då mans ka använda några andra drivrutiner till kortet så det lägger sig i seeking mode bara.
Programmet i sig var pice of kaka men det var drivrutins strul som gjorde mig gråhårid.
Jag skulle nog inte bry mig så mycket för övrig, MAC filter räcker rätt bra för att hålla de nyfikna ute, om det nu är en 1337 h4x000r eller va man kallar det så är det rått hopplöst.
Stäng av SSID brodcast, WEP 256-bit, MAC filter 😛
1 Guest(s)