June 1, 2003
tog bort routern igår för brorsan har flyttat å tagit med sig sin dator. men nu när jag surfar runt så suckar internet ibland. (har gjort det 3 ggr på 1 timme nu) har 0.5Mbit Telia ADSL. DSL lampan på modemet lyser fortfarande när det suckar. men den laddar inget. å datan blir helt mysko. då måste jag starta om modemet för att jag ska få det å funka. och ibland måste jag starta om datorn. vad fan kan vara fel????
hjälp mig :cy:
November 4, 2002
ManicBlue wrote: Kanske att du tappar kontakten med dhcp:n och således tappar ditt ip. Kan orsakas utav en felkonfad brandvägg eller så kanske modemet börjar sjunga på sista versen. Vad är de för modem?
Man kan inte "tappa" kontakten med DHCPn eftersom man inte har någon kontakt. Jag vet inte hur lång leasetime Telia har på sin DHCP. Men det kan inte vara 20min iaf. När leasetimen har nått 50% då börjar klienten att försöka förnya IPn. Men den släpper aldrig IPn förens leasetimen har gått ut.
Standard leasetimen på de flesta plattformar är 8h.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
December 15, 2002
Då har du i alla fall garanti om nu modemet skulle vara paj. Har du någon brandvägg installerad? Kan ju även vara något med nätverkskortet eller inställningar för TCP/IP som strular. Avinstallera eventuell brandvägg till att börja med. Nästa steg är enligt mig ominstallation utav kortet/eventuellt kortbyte. Kanske du känner någon som har ett modem du kan prova med. Finns som sagt en del att prova innan man säga exakt vad felet ligger.
1 Guest(s)