March 31, 2003
Köpte min DIR-655 för 2 veckor sen. Med fw 1.2x så funkade Shareport klockrent med min skrivare till våra båda datorer. Sedan fick jag ett tips om att uppgradera fw i routern till 1.33NA (US version) och då fick jag 2 fel.
Det ena är att jag inte kan sätta ett lösenord på routern när man loggar in för det funkar inte sen när jag ska logga in.
Tex. jag sätter lösen 12345. Routern kickar ut mig och när jag fyller i det lösenordet så accepterar den inte det. Testat 2ggr, och nu skiter jag i det.
Det andra är det som är mest ledsamt. Efter uppdatering av fw, så hittade inte Shareport min skrivare längre. Letade runt på nätet och fann Shareport Utility från Dlink. Då hittar den min skrivare, men den vill inte connecta till den. Iofs. Den försöker connecta i 5-30sek och sedan avbryts det.
Läst många trådar på nätet om detta som ej hjälper, så jag tänkte fråga er vilken fw ni kör i eran DIR-655 och vilken version av Shareport Utility.
Jag kan ej nedgradera routern mer än till 1.3x så ingen fw under det tack.
March 10, 2003
Problemet kanske är att du kör en NordAmerikans release av Fw.
Sedan så anser jag att man inte skall byta Fw såvida man inte upplever problem med nuvarande.
Nu när du bytat till NA fw är jag osäker på om du kan lägga in EU igen.
Eftersom de är helt olika, samt att de i EU bara är kommit till version 1.30
Är osäker, man har för mig vi har annolunda hårdvarurevision på våra routers i eu med.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 31, 2003
Ctrl wrote: Problemet kanske är att du kör en NordAmerikans release av Fw.
Sedan så anser jag att man inte skall byta Fw såvida man inte upplever problem med nuvarande.Nu när du bytat till NA fw är jag osäker på om du kan lägga in EU igen.
Eftersom de är helt olika, samt att de i EU bara är kommit till version 1.30Är osäker, man har för mig vi har annolunda hårdvarurevision på våra routers i eu med.
Jag får hålla med att det va klantigt av mig att uppgradera, men nu sitter ja här i detta problem 😎
På svenska Dlink så finns fw 1.30EUb08 (9/11-09)
På Uk Dllink så finns fw 1.31 (19/1-10)
Jag får väll testa UK fw eftersom den är den nyaste.
March 31, 2003
Ctrl wrote: nyaste är inte alltid bäst som du säkert märkt. Varför uppgraderade du från första början? hade du problem med något?
Det berodde på att en polare som jag "litade" på sa det. Han har haft Dlink i alla år så jag trodde såklart på han. Bättre att kolla nätet fortsättningsvis
1 Guest(s)