Får inte igång nätverket. Snabb hjälp uppskattas.|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Får inte igång nätverket. Snabb hjälp uppskattas.
f1skeN
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 42
Member Since:
March 18, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 28, 2007 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Ursäkta för den _mycket_ taskiga rubriken, men jag har en extremt viktig match i battlefield2 ikväll kl 21.

Ip, snälla jag ber någon som kan hjälpa mig. SNÄLLA?
När jag tar ipconfig /release och sedan ipconfig /renew så händer det inget. Jag lägger till några bilder som visar läget:

Bild #1: När jag skrivit in kommandona för ipconfig /release och /renew.
http://pici.se/pictures/rRLMpMwpH.jpg

Bild #2: Ingen IP, nätmask eller standard-gateway? Har jag lyckats avinstallera det interna nätverkskortet?
http://pici.se/pictures/thdbleuLW.jpg

Bild #3: Aktivitetshandlaren -> nätverk :
http://pici.se/pictures/rvpGzwWjU.jpg

Bild #4: När jag försöker att reparera ip: http://pici.se/pictures/RoVdZHJpP.jpg

Hjälper det om jag köper ett nätverkskort och kopplar in det i en PCI-E port, (kör nu med moderkortsingången) Jag skulle gissa på att det funkar. Är detta ett bra alternativ isåfall?

http://www.inet.se/naetverk/na.....s/5409121/

Har startat om datorn ungefär 10 ggr.

SNÄLLA! Jag behöver er hjälp ytterst mycket nu!

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
Member Since:
January 8, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1149464
July 28, 2007 - 2:02 pm
sp_Permalink sp_Print

ändra topic... och verkar som att ditt nätverkskort är sönder eller så har du tappat lite drivrutiner. installera om drivrutinerna till moderkortet... alternativ köpt ett nytt nätverkskort.

best regards, pole

Avatar
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
Member Since:
March 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1149481
July 28, 2007 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

klart de inte funkar då det är firewire porten du håller på att reparera. 😀

FireWire is Apple Inc.'s brand name for the IEEE 1394 interface (although the 1394 standard also defines a backplane interface). It is also known as i.Link (Sony’s name). It is a personal computer (and digital audio/digital video) serial bus interface standard, offering high-speed communications and isochronous real-time data services. FireWire has replaced Parallel SCSI in many applications, due to lower implementation costs and a simplified, more adaptable cabling system. IEEE 1394 has been adopted as the High Definition Audio-Video Network Alliance (HANA) standard connection interface for A/V (audio/visual) component communication and control[1]. FireWire is also available in wireless, fibre optic and coaxial versions using the isochronous protocols. Wireless FireWire is being integrated into the WiMedia Alliance's WiMedia Ultra-Wideband (UWB) standard.

f1skeN
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 42
Member Since:
March 18, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1149495
July 28, 2007 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Blev inte mycket klokare på det du skrev...
Kan du ge mig en förklaring och hur jag åtgärdar det?

Avatar
Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
Member Since:
September 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1149511
July 28, 2007 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Rubrik ändrad

Oavsett hur akut ditt behov av hjälp är så ska du inte skriva rubriken med endast stora bokstäver. Gör inte om det.

Det ser inte ut som att datorn har någon konfigurerad nätverksanslutning alls.
Den anslutning du försökte reparera är inte för ditt nätverkskort utan för en annat typ av kontakt på datorn kallad FireWire.
Denna används vanligtvis för att ansluta videokameror och hårddiskar, men kan i speciella syften användas för dator-nätverk (väldigt sällsynt, men operativsystemet Windows har en tendens att skapa en nätverksprofil för den kontakten ändå).

Hur som haver, du kommer inte kunna lösa ditt problem genom att ansluta till internet via Firewire då resterande utrustning (ditt kabel/adslmodem, router, eller vägguttag) med största sannolikhet inte har någon firewire-kontakt.

Som tidigare påpekats verkar ditt nätverkskort inte vara korrekt installerat, eller så har anslutningen som skapats för det kortet blivit inaktiverat på något sätt.

Hur ser listan i Start > Kontrollpanelen > Nätverksanslutningar ut för dig?

Finns det något nätverkskort listat i Enhetshanteraren?
Den får du upp genom att gå via Start > Kontrollpanelen > Systemegenskaper (System kanske det heter) > Hårdvara-fliken > Enhetshanteraren-knappen
Vad finns det för enheter under Nätverksenheter-pluset där?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 57
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL