December 5, 2012
Ja.. Jag vet inte hur jag ska förklara utan att det blir virrigt.
Jag kan inte ansluta till internet genom min AP. Först hade jag två prickar mottagning och internet pendlade mellan 0 och 10Mbit, behövde formatera om datorn så tänkte att det kanske löste sig på vägen, men icke. Nu får jag "No internet access".
Med telefonen har jag 54MBps till AP'n. Fungerar hur bra som helst, ligger stabilt på 35Mbit+ i downlink.
Det som verkligen gör mig förvirrad är följande... Sätter jag mobilen som hotspot så har jag stadig 3g-anslutning utan några som helst dippar och full hastighet och signalstyrka. Även när jag sätter den brevid APn.
Vad fan är fel? Känns som jag provat allt.
Btw, det går inte att på något sätt ta emot wifi-signal från ap till luren och sedan ta internet från luren på något vis? Ful-lösning, men då har jag iaf riktig uppkoppling.
Tack
PiVi
December 5, 2012
Ehhhhhh... Jag körde nätverkskortet > properties > configure > update driver (genom windows egna sök), den hitta nya drivers, nu har jag full mottagning till APn och ligger stadigt på runt 25Mbit utan några dippar alls...
Någon får gärna förklara, för jag är typ ?
PiVi
June 30, 2005
Vilken typ av AP är det?
Har du konstiga tecken i SSID? (ÅÄÖ ex).
Vilken kanal kör du på AP?
Vad är det för Wifi-kort i datorn?
Operativsystem?
Om du har en laptop, funkar den mot andra wifi?
Skulle kunna vara så att det finns ny Firmware till din AP som kan lösa dessa problem. Gällande din fråga om att dela wifi via mobilen, jag har försökt detta med min iPhone och även om du kör wifi på och delar nät via bluetooth så kommer den dela 3G-anslutningen.
1 Guest(s)