September 24, 2002
September 24, 2002
September 24, 2002
June 3, 2001
Cranium wrote: Jag tycker att det är ganska skönt att en skola lyckats att spärra ICQ och DC (speciellt DC). Det hör inte hemma på en skola... precis som lunarstorm! Det finns ingen anledning till att elever ska sitta och lasta skolans nät med sådan trafik!
håller med sånt kan man göra hemma..
July 29, 2002
Hum, jag sitter bakom en rätt stor firewall. Men jag klarar mig ändå...fungerar iaf inte att tanka från några "nedladdningsprogram". Eller går och går, det går i 7 kb/s max.
Vill man ha filmer så går det att tanka från ftps. Fast kan förstå att folk är lite frustrerad när man har halv dålig lina och sitter bakom en stor firewall.
December 2, 2001
Humm hade samma probelm jag... de är ingentligen ingen firewall utan dom har bara satt dig bakom en stor router på stationen och stängt alla portar. Jag bara ringde upp till stationen och bad dom ta bort skiten och de gick utmärkt, även om månadsavgiften ökade med 50 spänn :bgrin:
September 24, 2002
Jo...Men jag sitter vid en dator i skolan hela dagarna och d skulle vara rätt så kul om man haft något att lyssna på!
Även om man kund använda ICQ!
Lunar har dom spärrat men d har vi "haxat" så d funkar (D var lätt)
Men ICQ är ett stort problem. Dessutom har jag inte fast lina hemma så jag kan inte tanka hem musik lr kan å kan...d är dryygt!
Även vår lärare är 👿 på kommunen, för vi kan inte gå in på vissa sidor som vi skulle behövt gå in på 😡 !
September 13, 2001
Twe@kBoY wrote:
Men ICQ är ett stort problem.
Har du testat om go.icq.com funkar.
1 Guest(s)