January 22, 2006
Tjenare.
Idag så vart jag inkopplat till telias stadsnät och har en hastighet på 100/10Mbit, sitter för närvarande på en D-Link DI-604 (Äldreversionen) Och den pallar inte mycket, kommer upp i en hastighet av ca 2-3MB/s ner.
Så jag behöver en router som pallar rätt mkt ner. (Throughtput eller vad det kallas).
SÅ undrar lite vad kör ni med för routrar ni med snabba linor? Eller kör ni switch? Vill helst undvika switch då jag inte pallat med att använda mjukvaru brandväggar, orkar inte med alla varningar å all kraft dom snor från min prolle etc.
Har funderat på denna: https://www.datorbutiken.com/h.....DLDGL-4300 inte för att det är en gaming router utan för att den har 80Mbps genomströmnings hastighet (Throughput), gigabit LAN, den är trådlös.
Det är dom kraven jag har, har ni ngt bättre alternativ? Helst D-link då jag e D-Link användare 😛
MvH Lehto
March 10, 2003
Tja, skulle väl vara att använda extern dator som Router med clarkconnet isf.
Men har för mig det skall finnas nyare routers med gigabit nu. Även om jag är nöjd med min 4300 låda.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 22, 2006
Så du har en sådan? Funkar den bra? Vad kommer du upp i för nedladdnings hastighet? (om du nu har 100Mbit). En dator som router är nog inget alternativ, jag menar en till dator som surrar och tar plats och drar ström funkar nog inte, dessutom skulle inte päronen tillåta det 😉
January 20, 2003
Ctrl wrote: Tja, skulle väl vara att använda extern dator som Router med clarkconnet isf.
Men har för mig det skall finnas nyare routers med gigabit nu. Även om jag är nöjd med min 4300 låda.
Så den rullar på ännu? 🙂
Ja DGL-serien från D-Link är jäkligt bra, iofs skall de nya DIR-655 vara jävligt bra också och har N-stöd också så WLAN är lite bättre.
Och angående throughput, även om du har 100Mbit så kommer du knappast få fullt 100 och kommer garanterat inte hålla 100Mbit hastighet under en längre period ändå, så 90Mbit räcker gott och väl.
Skulle ändå ta DIR-655, https://www.datorbutiken.com/h.....ct=DIR-655
Lite dyrare, men nyare och snabbare WLAN.
1 Guest(s)