January 6, 2006
Alltså, det är ingen som vet med säkerhet. Men om man håller sig borta från DC++ och Limeware så är det lungt. Och förbövelen ladda inte ner något svenskt, det är det som alla blir tagna för.
Btw. På nhw så ogillas det att prata om fildelning, men jag antar att detta inte är något fel, då det inte handlar om hur man gör.
March 14, 2001
Tocky wrote: Alltså, det är ingen som vet med säkerhet. Men om man håller sig borta från DC++ och Limeware så är det lungt. Och förbövelen ladda inte ner något svenskt, det är det som alla blir tagna för.
Du får det att låta som om det är en hel hög som har åkt fast..
Håll dig borta från alla publika tjänster (egentligen även trackers/dc-hubbar med medlemskap) så är man lite säkrar.. allternativ så fildelar du inget olagligt så då är det rikigt lungt.. 😉
November 22, 2001
Snorch wrote:
Håll dig borta från alla publika tjänster (egentligen även trackers/dc-hubbar med medlemskap) så är man lite säkrar.. allternativ så fildelar du inget olagligt så då är det rikigt lungt.. 😉
DC-hubbar med medlemskap borde vara säkra. Med tanke på att man måste bli inbjuden för att få komma in och det blir man genom att någon rekommenderar en. Man får ju hoppas att ingen är dum o bjuder in pontén 🙂
March 14, 2001
Json_81 wrote: [quote=Snorch] Håll dig borta från alla publika tjänster (egentligen även trackers/dc-hubbar med medlemskap) så är man lite säkrar.. allternativ så fildelar du inget olagligt så då är det rikigt lungt.. 😉
DC-hubbar med medlemskap borde vara säkra. Med tanke på att man måste bli inbjuden för att få komma in och det blir man genom att någon rekommenderar en. Man får ju hoppas att ingen är dum o bjuder in pontén 🙂
Ja det kan du nog ha rätt i, är inte så insatt i hur det fungerar med dem. Men samtidigt tror jag inte det är så svårt att få tag i en invite till någon privat hubb om man bara har bra uppkoppling och mycket att dela med sig av.
Men olika trackers med invite är nog inte ett dugg att lita då på de flesta forum/irc-kanaler m.m. fullkomligen kryllar det av folk som delar invites med varandra..
November 22, 2001
Snorch wrote:
Ja det kan du nog ha rätt i, är inte så insatt i hur det fungerar med dem. Men samtidigt tror jag inte det är så svårt att få tag i en invite till någon privat hubb om man bara har bra uppkoppling och mycket att dela med sig av.
Men olika trackers med invite är nog inte ett dugg att lita då på de flesta forum/irc-kanaler m.m. fullkomligen kryllar det av folk som delar invites med varandra..
Nej, det är nog mer osäkert.
Den DC-hubben jag är med på släpper bara in folk som en annan medlem känner, helst ska det vara IRL.
Fast jag har ju naturligtvis bara lagliga saker i min share :p
1 Guest(s)