December 8, 2005
NÄSTAN FÄRDIG 😀 nu har jag fått nästa allt och funka ..
fråga 1:
ftp://XXX.no-ip.org/ (xxx= bara et exempel :P) så kan man ju logga in i ftpn genom
webläsaren ....men är det säkert/krypterad när man loggain in genom webläsaren?
fråga 2.
Hur kan jag ändra (tex om jag gör en account till min kompis..) så att han bara får tex 50mb utrymme...så att inte han proppar hela min hårddisk med sina saker (fast det skulle dom alldrig göra men för säkerhets skull :P)
använder Filezilla Server
March 27, 2003
Jon lord wrote: NÄSTAN FÄRDIG 😀 nu har jag fått nästa allt och funka ..
fråga 1:
ftp://XXX.no-ip.org/ (xxx= bara et exempel :P) så kan man ju logga in i ftpn genom
webläsaren ....men är det säkert/krypterad när man loggain in genom webläsaren?fråga 2.
Hur kan jag ändra (tex om jag gör en account till min kompis..) så att han bara får tex 50mb utrymme...så att inte han proppar hela min hårddisk med sina saker (fast det skulle dom alldrig göra men för säkerhets skull :P)använder Filezilla Server
Svar 1: Om du har någon kryptering påslagen så kommer klienten (webbläsaren i detta fall) inte in om den inte stödjer krypteringen....
Svar 2: Filezillas hemsida --> Forum --> Sök --> http://filezilla.sourceforge.n.....imit+space 😉
December 8, 2005
det är lite försent för det där 😀
---------har fått webservern att funka....
jag bara behöver lite hjälp med Filservern...
1. finns den nån prog(eller inne i Win?) som som "låser" att man inte kan ha mer en tex 50mb i en map. (en account mapp alltså)
2.och sen angående webservern...så om jag tex lägger en fil (har provat med zip och mp3) så kan man inte ladda ner det 🙁 den laddar ner den men den men filen blir ~10kb stor....varför? jag kan alltså inte hosta filer 😕
2 Guest(s)