June 28, 2004
Jag har en laptop med XP på och en stationär med Win7 på, båda är trådlösa via en Netgear router.
Jag har delat ut mappar som jag vill komma åt från båda datorerna men jag kan bara hämta filer från laptopen med XP till den andra med Win7, jag kan inte hämta filer åt andra hållet.Jag har gjort alla möjlig tillåtelser jag kan hitta i den med Win7 på men det vill inte ändå.Allt annars funkar med internet och nätverks-skrivare .
March 13, 2011
leffe07;1264443 wrote: Jag har en laptop med XP på och en stationär med Win7 på, båda är trådlösa via en Netgear router.
Jag har delat ut mappar som jag vill komma åt från båda datorerna men jag kan bara hämta filer från laptopen med XP till den andra med Win7, jag kan inte hämta filer åt andra hållet.Jag har gjort alla möjlig tillåtelser jag kan hitta i den med Win7 på men det vill inte ändå.Allt annars funkar med internet och nätverks-skrivare .
När det gäller windows så är det det senaste windows som bestämmer. Skall du ha möjlighet att hämta filer från windows 7 från en windows xp är det viktigt du loggar in på en arbetsgrupp eller domän. En annan sak som kan krångla till det är om du kör 32 bitars på din xp och 64 bitars på din windows 7.
1 Guest(s)