January 6, 2004
BBB FIBER körs direkt från nätverksuttaget dvs signaler behöver inte omvandlas föräns det når "Server/telestationen vid BBB".
Men ADSL körs via Telesystemet, så för det ska funka att ha internet via teleuttaget så måste information som skickas från datorn omvandlas till ett system (vet inte vad för något) som görs via splittern.
Så själva tekniken i sig kräver att du använder splittern, annars så funkar det inte, om det inte nu har kommit ut någon ny teknik vilket jag inte tror på har kommit.
September 6, 2002
Lakszen wrote: BBB FIBER körs direkt från nätverksuttaget dvs signaler behöver inte omvandlas föräns det når "Server/telestationen vid BBB".
Men ADSL körs via Telesystemet, så för det ska funka att ha internet via teleuttaget så måste information som skickas från datorn omvandlas till ett system (vet inte vad för något) som görs via splittern.
Så själva tekniken i sig kräver att du använder splittern, annars så funkar det inte, om det inte nu har kommit ut någon ny teknik vilket jag inte tror på har kommit.
Jag har strul med internet just nu och då sa dom på BBB att jag skulle testa göra en rakkoppling utan filtret, det fungerar ju att köra utan det verkar det som?
January 6, 2004
muchcup wrote: [quote=Lakszen]BBB FIBER körs direkt från nätverksuttaget dvs signaler behöver inte omvandlas föräns det når "Server/telestationen vid BBB".
Jag har strul med internet just nu och då sa dom på BBB att jag skulle testa göra en rakkoppling utan filtret, det fungerar ju att köra utan det verkar det som?
Då tror jag inte du kan ringa samtidigt som du surfar för du kör på en linje då, medans splittern (splittrar i 2 linjer)
linje1: Telefonsignaler
linje2: ADSL internetsignaler
2 Guest(s)