November 7, 2001
Har stött på det mest märkliga problemet i mina dagar, köpte en Linksys BEFSX41 idag, kopplade in allt och nu har jag fått det att fungera .... MEN,
efter 5 minuter c.a, så kommer det upp nere vid klockan att Nätverksladden inte är inkopplad, testat nya och min gammla godtrogna kabel, VET att den är hel. Händer inte om jag kopplar ur router och kör rent från modemet.
Någon som vet vad detta kan bero på ?
Väldigt tacksam för svar, suttit nu över 8 timmar med detta..
November 7, 2001
May 29, 2001
cyberglobe5d wrote: Bytte igår ifrån en D-Link 604, den hade jag inte aldrig det problemet med, kunde vara online 24/7, med det är med den nya router problemet kom.
Har en dell dimension 8400, vet inte om det är Nforce på den faktiskt.
Ladda ned dom senaste drivarna till nätverkskortet, gå in i enhetshanteraren och "hårdställ" kortet till 100Mb/s full duplex.
Det är inte nforce, det är ett broadcom chip.
Du kan även gå till detta forum och kolla:
http://forums.us.dell.com/supp.....im_network
November 7, 2001
March 4, 2003
har samma problem men jag har ett nforce mk med integrerat nvk. Plötsligt kommer en bubbla upp nere till höger: " en nätverkskabel är inte ansluten" sekunder efter kommer " nätverkskabel ansluten.
Har testat alla drivrutiner gamla nya. Format c:. Men inget hjälpte
Hjälp snälla någon
March 4, 2003
har samma problem men jag har ett nforce mk med integrerat nvk. Plötsligt kommer en bubbla upp nere till höger: " en nätverkskabel är inte ansluten" sekunder efter kommer " nätverkskabel ansluten.
Har testat alla drivrutiner gamla nya. Format c:. Men inget hjälpte
Hjälp snälla någon
2 Guest(s)