August 16, 2004
Sardaukar wrote: IE uppfyller mina behov så jag ser ingen anledning till att byta.
Samma här..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 7, 2003
Laddade ned Firefox bara för att prova. Inte speciellt mycket. Jag är mycket positivt överraskad måste jag säga. Den behöll alla mina lösenord och bokmärken osv osv...
Allting utan Lotus Notes mailen på jobbet funkar såvitt jag kan se.
Den har inbyggd nedladdningsfunktion där man ser mycket bättre hur långt den kommit på alla filer och där man kan klicka på alla porrfilms-snuttar och bilder man redan kollat på.
Den har ett litet fönster därnere där man kan söka mycket bättre efter text på en sida och den markerar texten man söker efter på sidan.
Tabbed browing har jag inte testat.
Men det finns massa små smarta prylar som visar att de som utvecklat den verkligen använt en browser länge och bestämt sig fixa alla små prylar de irriterat sig på men ni som fortsätter med IE, ta det lugnt Microsoft kommer säkert apa efter, ge dem nåt år bara 🙂
July 18, 2003
Nackdelar med FF:
Handelsbankens certifikat fungerar inte .... (kanske fler)
Blir så rusigt irreterad på att mina nerladdningar ofta fryser helt, står helt stilla. står att det går i 200 kb/sec etc men den rör sig inte ur fläcken... har ofta detta problem med större filer och det börjar bli ruskigt irreterande !
Jag röstar För IE, Då den klarar allt...
Dock så använder jag FF :P, det för att jag gillar tab browsing,
förresten, någon som vet hur man fixar så att om man klickar på en länk så skall den INTE öppna ett nytt FF, utan att endast öppna en ny tab, och nej, det går inte att fica via "Verktyg -> inställningar -> Avanserat"
October 7, 2002
IE på mac är fortfarande på version 5.5 eller nåt, och suger rejält. Och det finns inte alls till Linux. Behöver jag säga att det är jobbigt att byta till en annan webläsare (som dessutom ÄR sämre i mina ögon) när jag då och då bootar Windows? Det enda jag använder IE till är att gå in på Windows Update då och då, och att kolla att hemsidor funkar som de ska även i IE...
1 Guest(s)