March 27, 2006
Tjenare, har sökt i forumet (och div andra forum och google) men hittar inget vettigt svar på min fråga.
Tänkte köra fjärrskrivbord till min dator från skolan.
Jag sitter på skolan, vill komma åt min dator alltså.
I brandväggen har jag öppnat porten för fjärrskrivbord som sägs vara 3389, och skickat den till min dator i nätverket. Windows brandväggen är avstängd så den borde inte vara med i ekvationen överhuvudtaget.
Någon som vet vad mer som skall göras för att få det att fungera?
/ Alarcron
March 27, 2006
Problemet är att jag vet att skolan har port 3389 öppen. I alla fall så att det går att koppla upp sig till fjärrskrivbord på skolan.
Detta vet jag då det är flera elever som kommer åt sina datorer och lärare. Tar vi läraren i t.ex. Datorkommunikation tvivlar jag inte en sekund på att han vet vad han gör. Han har inte lyckats svara på mitt problem.
Har självklart aktiverat i dator>egenskaper>fjärr~.
Lite skoj jag hittade som hjälp av Windows/MS. (Visst är dem för trevliga? så mycket till hjälp...)
Klienten kunde inte ansluta till fjärrdatorn. Fjärranslutningar kanske inte är aktiverade eller datorn kanske är för upptagen för att acceptera nya anslutningar. Det är också möjligt att nätverksproblem förhindrar att anslutningen upprättas. Försök ansluta igen senare. Om problemen kvarstår bör du kontakta administratören.
Orsak: Fjärrdatorn som du försöker logga in på är eventuellt inte konfigurerad för att hantera fjärranslutningar.
Lösning: Försök ansluta till fjärrdatorn senare. Om du får samma meddelande igen kontaktar du serveradministratören.
Orsak: Det maximala antalet fjärranslutningar är eventuellt redan anslutna till fjärrdatorn.
Lösning: Försök ansluta till fjärrdatorn senare. Om du får samma meddelande igen kontaktar du serveradministratören.
Orsak: Anslutningen kan ha hindrats av nätverksproblem.
1 Guest(s)