Fjärrskrivbord (windows eget)|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fjärrskrivbord (windows eget)
Alarcron
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 22
Member Since:
March 27, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 20, 2007 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjenare, har sökt i forumet (och div andra forum och google) men hittar inget vettigt svar på min fråga.

Tänkte köra fjärrskrivbord till min dator från skolan.
Jag sitter på skolan, vill komma åt min dator alltså.

I brandväggen har jag öppnat porten för fjärrskrivbord som sägs vara 3389, och skickat den till min dator i nätverket. Windows brandväggen är avstängd så den borde inte vara med i ekvationen överhuvudtaget.

Någon som vet vad mer som skall göras för att få det att fungera?

/ Alarcron

kwansa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1116
Member Since:
December 30, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1165587
November 21, 2007 - 4:03 am
sp_Permalink sp_Print

högerklicka på den här dator>egenskaper>fjärrsessioner>bockat i att datorn ska kunna fjärrstyras. Har du gjort det?

sen kan det vara så att skolan har blockat porten utåt oxå, så va det på min skola när jag skulle fjärrstyra :blink:

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
Member Since:
May 6, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1165636
November 21, 2007 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Om skolan blockat 3389 kan man routa om t.ex 8080 till 3389, om du har en router hemma som stödjer det.

Alarcron
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 22
Member Since:
March 27, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1165666
November 21, 2007 - 6:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Problemet är att jag vet att skolan har port 3389 öppen. I alla fall så att det går att koppla upp sig till fjärrskrivbord på skolan.
Detta vet jag då det är flera elever som kommer åt sina datorer och lärare. Tar vi läraren i t.ex. Datorkommunikation tvivlar jag inte en sekund på att han vet vad han gör. Han har inte lyckats svara på mitt problem.

Har självklart aktiverat i dator>egenskaper>fjärr~.

Lite skoj jag hittade som hjälp av Windows/MS. (Visst är dem för trevliga? så mycket till hjälp...)

Klienten kunde inte ansluta till fjärrdatorn. Fjärranslutningar kanske inte är aktiverade eller datorn kanske är för upptagen för att acceptera nya anslutningar. Det är också möjligt att nätverksproblem förhindrar att anslutningen upprättas. Försök ansluta igen senare. Om problemen kvarstår bör du kontakta administratören.

Orsak: Fjärrdatorn som du försöker logga in på är eventuellt inte konfigurerad för att hantera fjärranslutningar.

Lösning: Försök ansluta till fjärrdatorn senare. Om du får samma meddelande igen kontaktar du serveradministratören.

Orsak: Det maximala antalet fjärranslutningar är eventuellt redan anslutna till fjärrdatorn.

Lösning: Försök ansluta till fjärrdatorn senare. Om du får samma meddelande igen kontaktar du serveradministratören.

Orsak: Anslutningen kan ha hindrats av nätverksproblem.

Lösning: Försök ansluta till fjärrdatorn senare. Om du får samma meddelande igen kontaktar du serveradministratören.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 53
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL