January 15, 2004
Har en server i mitt interna nätverk som enbart körs via XPs fjärrstyrning. Hur gör jag för att kunna ansluta till den datorn utifrån, alltså via internet.
Förstår att man lär köra port forward och hänsvisa till det interna IPt till server på routern. men exakt hur går jag tillväga?
Måste väl veta vilken port fjärrstyrningsprogrammet använder och det vet jag ej.
Vore väldigt tacksam för hjälp.
M.v.h.
Lindfors
February 1, 2002
Pojo wrote: [quote=Lindfors]Har en dlink 604.
Vad är VPN? Tror jag såg det i configen för routern
Kommer inte ihåg vad förkortningen stod för men det är så du kan koppla upp dig på ditt interna nätverk utifrån.
Virtuel private network.. näe, det jag har för mig vpn är till för är helt enkelt säkerheten, tunnla trafiken och kryptera med ipsec.
December 24, 2002
Frodo wrote: Under tabben misc så finns en "Remote administration", där skriver du i killen som ska snluta dits ip och sen skrivar han in ditt ip i sin läsar port 8080, xxx.xxx.xx.xx:8080.
Va?! det är väl ändå om han vill styra routern från en dator utanför nätverket, han kan ju inte styra tex en server mha det! Om jag har tex aktiverat det på routern, men har inte ikryssat fjärrstyrning i XP kan ju inte nån styra min dator! Han ska bara portfarwarda den porten ja skrev i routern och sen ansluta mha av tillbehör-->kommunikation--->anslutning till fjärrskrivbord!
February 16, 2004
Starscream wrote: [quote=Pojo][quote=Lindfors]Har en dlink 604.
Vad är VPN? Tror jag såg det i configen för routern
Kommer inte ihåg vad förkortningen stod för men det är så du kan koppla upp dig på ditt interna nätverk utifrån.
Virtuel private network.. näe, det jag har för mig vpn är till för är helt enkelt säkerheten, tunnla trafiken och kryptera med ipsec.
Översätt Virtuel private network till svenska vad blir det?
Kanske som jag skrev i mitt tidigare inlägg.
2 Guest(s)