February 17, 2004
Får vid inloggningar irriterande blinkningar av skärmen, dvs skärmen blir svart och bilden kommer tillbaka, ibland mer frekvent än andra tillfällen. Detta sker endast vid inloggning tex hotmail, linux etc. Har nyligen klockat datorn och graffet, innan så fungerade det fint. Är graffet ostabilt tro, spel verkar dock fungera?
/Dani
February 17, 2004
Skall testa och se vad det kan göra för resultat att klocka ner datorn. Tycker ändå det är lite skumt att binkningarna endast kommer vid inloggningssidor 😕 Det bör ju komma mer oregelbundet om klockningen är för hög. Undrar vad förkortningen OC betyder och vilken klockning tror ni påverkar mest, datorn eller graffet, båda kanske?
/Dani
September 17, 2001
Dani wrote: Skall testa och se vad det kan göra för resultat att klocka ner datorn. Tycker ändå det är lite skumt att binkningarna endast kommer vid inloggningssidor 😕 Det bör ju komma mer oregelbundet om klockningen är för hög. Undrar vad förkortningen OC betyder och vilken klockning tror ni påverkar mest, datorn eller graffet, båda kanske?
/Dani
Först av allt; OC står för engelskans Over Clocking.
När jag klockade mitt MX-graffe gav det en hel del. De brukar nämligen vara väldigt överklockningsvänliga. Har du inte kylflänsar på VRAM:et (minnet på graffet) kan du ju alltid fixa det.
Jag tror du kan köra din processor oklockat för en 100MHz ökning ger inget märkbart. OC av graffet ger mer i spel.
1 Guest(s)