October 14, 2002
December 25, 2002
Starscream wrote:
tyckte väl senast jag hörde att de skulle erbjuda olika hastigheter bara..
0,25
0,5
och
>> 2mbit <<
Kommer alla Telias kunder att få tillgång till det, eller är det
bara storstäder? Jag har tröttnat på min 0,5 Mbit/s lina,
så det skulle vara skönt med en uppgradering innom en
snar framtid!
February 1, 2002
Eva01 wrote: [quote=Starscream] tyckte väl senast jag hörde att de skulle erbjuda olika hastigheter bara..
0,25
0,5
och
>> 2mbit <<
Kommer alla Telias kunder att få tillgång till det, eller är det
bara storstäder? Jag har tröttnat på min 0,5 Mbit/s lina,
så det skulle vara skönt med en uppgradering innom en
snar framtid!
som jag fattat ska väl alla få det men det kommer antagligen kosta $$! 🙁
July 2, 2001
Det snackas om olika prismodeller. Antagligen kommer det bli att man betalar ett fast pris upp till säg 10GB/månad, efter det händer saker.
Vad som har diskuterats är:
* Upp till 10GB/månad, sedan dropp av hastigheten till något lågt resten av månaden, typ 64/64.
* Upp till 10GB/månad, sedan kostar varje GB 10:-
* Flytande (danska modellen) med ett startpris på säg 250:- och beroende på hur mycket man surfar upp till 10GB, 800:-
OBS! Alla priser, stafflingar, bandbreddsmängder är HELT fiktiva.
June 28, 2001
hela ide'n är ju att det ska vara en fast uppkoppling med fast pris.
felia försöker få det att låta som att folk som inte tankar så mkt ska pröjsa mindre, sådana personer borde ju skaffa vanligt modem.
då pröjsar man för det som tankas. nån nisse i en annan tråd räkna ut att det var tillomed billigare med vanligt modem.
och eftersom felia/sonera äger kablarna så kan dom tvinga upp priset så alla andra ISP måste införa samma skitsystem.
enda som går att förhindra detta är om regeringen stiger in och säjer till felia på skarpe, då dom bryter mot massa lagar när dom tvingar andra o höja priset.
lr så kan alla som har felia byta isp i protest.
blir det tillräckligt många ska ni se att priset genast går ner.
June 10, 2002
Om inte det Nuvarande priset för fast uppkoppling hålls så kommer iaf jag att byta till något annat alternativ!
Man kanske ska slänga in en motion till riksdagen om detta?
Jag tror inte de var detta dom ville när dom pumpade in pengar i projektet "bredband åt alla" för ett par år sedan!
1 Guest(s)