September 16, 2002
När jag varit idle från nätet så loggas jag ur mitt ADSL.
Nedladdningar räknas tydligen som idle.
Hur ska jag lösa det?
LF Connection Keeper?
ICLogin? (Eller funkar bara ICLogin för att logga in och inte för att förbli online?
Och törs jag verkligen mata in användarnamn och lösenord i såna program?
September 17, 2001
Sälv kör jag med ett javascript som jag lagt i schemalagda aktiviteter, och låter det köras var 30:e minut. Fungerar ypperligt bra faktikt! Gött att gå till skolan var dag och veta att uppkopplingen förblir online under hela dagen. Skulle den brytas kommer den snabbt upp igen. Mkt bra om man vill fjärra etc. =)
October 6, 2003
SiBBoR wrote: Sälv kör jag med ett javascript som jag lagt i schemalagda aktiviteter, och låter det köras var 30:e minut. Fungerar ypperligt bra faktikt! Gött att gå till skolan var dag och veta att uppkopplingen förblir online under hela dagen. Skulle den brytas kommer den snabbt upp igen. Mkt bra om man vill fjärra etc. =)
Gärna skicka, dra med en readme också.
July 18, 2003
Kizo wrote: När jag varit idle från nätet så loggas jag ur mitt ADSL.
Nedladdningar räknas tydligen som idle.Hur ska jag lösa det?
LF Connection Keeper?
ICLogin? (Eller funkar bara ICLogin för att logga in och inte för att förbli online?Och törs jag verkligen mata in användarnamn och lösenord i såna program?
ICLogin kan ställas in att ansluta varje minut, jag har det så och det har aldrig kopplat ner.
December 15, 2002
Telia har för ganska länge sedan plockat bort den funktionen på sina servrar. Nu för tiden blir man inte utloggad p.g.a inaktivitet. IC Login eller liknande program uppfyller bara en funktion, vilket är att slippa inloggningssidan.
I de flesta fall skulle jag tippa på att ofrivillig utloggning beror på felkonfigurerade brandväggar. Är man säker på att allt står rätt till hos sig själv kan man ju självklart be Telia felsöka i ärrendet.
Oftast visar sig detta problem kontinuerligt. IP-lånet gäller i 20min. För att man inte ska tappa sin session måste klient och server således "prata" med varandra. Är de så att en brandvägg inte släpper igenom den trafiken blir ju följderna rätt uppenbara.
1 Guest(s)