November 1, 2006
Har uppstått ett problem som jag tidigare ej haft problem med.
Det är nämligen så att jag tappar uppkopplingen mot Internet lite då och då i ca en sekund, varefter jag ansluts igen.
Jag har Telia som leverantör med 24/2 uppkoppling, som går via sladd.
Har startat om router men det tycks inte hjälpa.
Någon som har någon aning om vad som skulle kunna vara fel?
Edit: Kan man förresten överbelasta routern? Tankar rätt mycket grejer för tillfället, men nu sedan jag stängt av en del nerladdningar har det inte hänt igen. Kanske det var detta som var felet? Har en ganska gammal och billig router. (DI-624)
March 10, 2003
Yes, det är överlastning. 624 serien var inte så mycket bättre än 604 serien.
Skall du införskaffa en nyare router så var beredd att lägga lite extra, det är värt det.
WRT54G eller D-link 655 är det segment du bör titta på isf.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 24, 2002
Det är till 99% din router som är felet.
D-link brukar ha rätt generösa garantier (goodwill) vad gäller detta. Dock krävs det att du har kvitto. I mitt fall var de villiga att skicka ut en ny om jag skickade den gamla med kvitto till dem.
Dock slutade det med att jag köpte en ny istället, en värre (804HV)..
Nu har jag precis fått 100/100 så min 804HV räcker inte till..
Så jag köpte en DIR-855.. Måste säga att det är rätt snygg med displyen
November 1, 2006
Cirap wrote: har självt använt Telia i säkert 5 år. inga driftstopp. alls
till skillnad från Tele 2 som jag hade innan, ComHem som syrran kör, eller BBB som några av kompisarna abonnerar på
Tycker själv också att Telia äv väldigt bra. Har aldrig haft några problem och hastigheten är lika god som utlovad.
Ctrl wrote:
Yes, det är överlastning. 624 serien var inte så mycket bättre än 604 serien.
Skall du införskaffa en nyare router så var beredd att lägga lite extra, det är värt det.WRT54G eller D-link 655 är det segment du bör titta på isf.
Kollade på D-link 655, verkade ha fått väldigt positiva omdömen. Blir nog en sådan, då jag är van vid D-link sedan tidigare.
1 Guest(s)