April 1, 2003
har fått mitt bostream scream modem nu...o funderar nu på följande:
vilket e mitt första jack? jag har ett tele jack i hallen, men det är dock inte närmst ytterdörren....har ett i ett annat rum, som e typ 3 cm längre fram än det i hallen...e då det i köket mitt första jack?
🙄
May 31, 2002
Första jacket ska bryta alla andra jack. Ha tex en lur i varje jack. Lyft den luren du tror är första jacket. Gå till övriga rum och lyft och lyssna. Du ska inte få ton i någon av de andra jacken om det första du lyfte var första jacket.
Det behöver inte alltid vara i hallen nämligen eftersom nån som bott där före dig mycket väl kan ha fått för sig att koppla om dem vilket man har rätt till att göra.
August 9, 2001
oxiswoofer wrote: jo..men två stora problem då...det står en stor micro framför jacket..som inte går att flytta..
plus att morsan vill inte ha en kabel från köket..."det blir fult" fan..verkar som att jag får skita i bostream då...
Men, lite övertalning... Om du ser till att sladden inte bara ligger i en röra på golvet utan spikar upp den längs väggen, kanske drar den längs taket, då kommer hon inte kunna klaga.
/Lokpest
September 29, 2003
December 15, 2002
oxiswoofer wrote: okejj.....nån som kan gissa vad det kostar då? 500 kr? mer?
Någonstans mellan 500-1500kr. De beror helt på tiden de tar att utföra jobbet. Kostnad för material osv. Känner du ingen privat som kan fixa de hela får du ringa 90200 och boka en tid. Fast de behöver ju inte bli särskilt fult att själv spika en telekabel från köket till nått annat rum.
November 20, 2003
TIPS
Jag har inte mitt ADSL modem i första och det funkar hur bra som helst. Men det förutsätter att man inte har en telefon innan ADSL modemet heller. Då jag inte vill ha en sladd från hallen genom köket in i arbetsrummet. Jag har ändå trådlös telefon och jag har placerat basenheten efter ADSL och det funkar bra för mig.
April 1, 2003
Mr^Ma9oo wrote: TIPS
Jag har inte mitt ADSL modem i första och det funkar hur bra som helst. Men det förutsätter att man inte har en telefon innan ADSL modemet heller. Då jag inte vill ha en sladd från hallen genom köket in i arbetsrummet. Jag har ändå trådlös telefon och jag har placerat basenheten efter ADSL och det funkar bra för mig.
asså? säker på det? så telefonen bryts inte eller nått sånt? eller nätet går inte när när man lyfter på luren?*jublar*
1 Guest(s)