December 15, 2002
oxiswoofer wrote: [quote=Mr^Ma9oo]TIPS
Jag har inte mitt ADSL modem i första och det funkar hur bra som helst. Men det förutsätter att man inte har en telefon innan ADSL modemet heller. Då jag inte vill ha en sladd från hallen genom köket in i arbetsrummet. Jag har ändå trådlös telefon och jag har placerat basenheten efter ADSL och det funkar bra för mig.
asså? säker på det? så telefonen bryts inte eller nått sånt? eller nätet går inte när när man lyfter på luren?*jublar*
Har du bara slingan seriekopplad och inte använder några jack innan modemet så funkar de i regel bra. De kan ibland uppstå problem, men dessa är i så fall orsakade utav dålig kvalitet på ledningsnätet i själva bostaden.
December 15, 2002
oxiswoofer wrote: okej...men satt o funderade på en sak..om man typ kopplade bort första jacket då? blir inte det andra jacket första jacket då? eller nått...
får be min farsa testa...han e ganska hajj på tele o sånt..
Du ser bara till att inte koppla något på 1:a jacket.
De man gör när man flyttar sitt 1:a jack är att man tar de inkommande trådparet och flyttar detta till ett annat jack. I ett korrekt kopplat jack har man 2 trådar på de nedre skruvarna och 2 trådar på de övre. De nedre är inkommande och de övre är utgående.
I de sista jacket på slingan sitter de bara trådar på de nedre skruvarna.
1 Guest(s)